הסתה או פרובוקציה?

מודעת ה"אוהדים" שגרמה להגברת האבטחה על רון קובי

מודעה על הירצחו של רון קובי גרמה לתלונה במשטרה ולהגברת האבטחה, אך ב'ישראל היום' דווח כי היא הגיעה דווקא מאוהדיו. קובי טוען כי הוא מאויים מארגוני פשיעה המקורבים לחצרות רבנים (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
רון קובי (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

המשטרה העלתה את רמת האיום על ראש העיר טבריה, רון קובי, לדרגה הגבוהה ביותר - אבל הבוקר (שני) מפרסמת עדי חשמונאי ב'ישראל היום' כי מודעה מלחיצה, שהיתה סיבה מרכזית לצעד החריג, נוצרה דווקא כפרובוקציה בקרב אוהדיו של קובי.

לפי הפרסום ב'ישראל היום', ראשיתו של הסיפור ביום שני לפני שבועיים, אז העביר יוסי אלימלך, מקורבו של ראש העיר רון קובי, בקבוצת וואטסאפ שבה חברים יותר מ‭100- ‬ מתושבי טבריה, צילום של מודעה חשודה.

המודעה העתיקה את הכותרת הראשית שנכתבה למחרת רצח רה"מ יצחק רבין ז"ל ב"ידיעות אחרונות", אך החליפה את שמו של רבין בשמו ובתמונתו של קובי. "רון קובי נרצח, ישראל כואבת ובוכה. הרוצח: אייטוללה", נכתב.

אלימלך כתב כי "ההסתה הפרועה לא נפסקת!" והרוחות בקבוצה סערו. המודעה הוצגה כחלק ממכלול דברי הסתה לכאורה, שמופצים נגד ראש העיר.

רבים בקבוצה הביעו זעזוע עמוק, ומבין התגובות שאל אחד מחברי קבוצת הוואטסאפ: "היכן המשטרה בסיפור?". בהמשך שאל חבר המועצה מהאופוזיציה רפאל טרבלסי: "הוגשה תלונה למשטרה?", ובהמשך הוסיף: "במידה ולא הוגשה תלונה במשטרה אני אעלה להגיש תלונה על זה בכדי לגלות באמת מי עומד מאחורי מודעה זאת ולטפל בעניין חוקית". אלימלך השיב כי הוא יטפל בנושא, אולם למחרת הגיש טרבלסי תלונה במשטרה ואלימלך אמר: "טרבלסי הקדים אותי, אז לא היה לי מה להגיש תלונה".

למחרת, זומן אלימלך לתשאול במשטרה, שם הסביר כי הוא זה שהעלה את הפוסט בוואטסאפ, וטען כי הוא קיבל את המודעה בהודעה פרטית ממנהל דף פייסבוק אנטי-חרדי, בו רבים תומכים בקובי ובצעדיו בצורה נלהבת.

עוד אמר אלימלך, כך לפי הדיווח ב'ישראל היום', כי בשל הזעזוע שחש, שיתף את התמונה בקבוצת הוואטסאפ שלו כי חשב שמדובר בהסתה נגד קובי, אולם רק בדיעבד הבין כי ייתכן ומדובר דווקא במודעת תמיכה בקובי, המבקשת להתריע מפני אסון במידה ולא ישמרו עליו בצורה המיטבית ביותר. בקבוצת הפייסבוק, הסביר, נוהגים לכנות את החרדים "אייטוללות" ובמודעת ההסתה נכתב: "הרוצח: אייטולה".

למרות שהחקירה הסתיימה בהיעדר עבירה פלילית, מאחר שלא נמצא כי מדובר בפלילים, כמה שעות אחר כך פורסם כי המשטרה החליטה להעלות את רמת האיום על קובי לדרגה 6 - הגבוהה ביותר.‭

בראיונות שנערכו עמו בנושא, טען רון קובי כי מתנהלת נגדו מסכת הסתה, לכאורה מצד הציבור החרדי, בשל פתיחת העסקים בטיילת והפעלת הקו הציבורי בשבת, אך כמעט לא התייחס למודעה.

בשיחה שערך "ישראל היום" עם דף הפייסבוק שפרסם את המודעה הסבירו מפעילי הדף כי "אחד מחברי הדף הכין אותה (את המודעה) במטרה להעלות את זה לדף כתוכן פרובוקטיבי שנועד להזהיר ולהתריע בפני הרשויות מה הולך לקרות אם ההסתה הפרועה לא תיפסק, ועל מנת שהרשויות יתעוררו ויעניקו לרון קובי אבטחה מקסימלית".

חבר האופוזיציה העירונית רפאל טרבלסי אמר כי "זה מקומם שלא רק שהמשטרה לא מבהירה את זה לציבור, אלא היא גם העלתה במקביל את רמת האיום על קובי. דווקא בזכות מודעה שקרית, המשטרה נתנה לאוהדיו עוד כוח והעלאתה בעקבותיה את רמת האיום על ראש העיר לדרגה הגבוהה ביותר, צעד שבעקבותיו התבקשו חברי המועצה לאשר תקציב של ‭ 100‬ אלף ש' לחודש עבור אבטחתו".

יוסי אלימלך מקורבו של קובי מסר בתגובה ל'ישראל היום': "חבר המועצה רפאל טרבלסי שכל היום רק מחפש פרובוקציות, הלך והגיש תלונה על דבר שלא היה ולא נברא".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "כל תלונה המתקבלת במשטרה מטופלת ונבדקת ביסודיות ובמקצועיות במטרה להגיע לחקר האמת ואין בכך כדי לאשר או להכחיש כל פרט מפרטי הפנייה".

מרון קובי נמסר בתגובה כי "יש בטבריה גורמי אופוזיציה שמנסים לעשות דה-לגיטימציה גם במרחב העשייה שלי וגם במרחב הפוליטי. כל הסיפור הזה לא קשור אלי, למעט רצון של פוליטיקאים מקומיים לבצע פייק ניוז. מעולם לא התלוננו על המודעה הזאת כהסתה והאיום עלי מגיע מארגוני פשיעה שמקורבים לחצרות רבנים טבריינים! אם תבדקי במשטרה אז תראי שגם שם לא מתייחסים למודעה כהסתה. ביום הראשון שראיינו אותי בטלוויזיה, אמרתי שהתמונה הזאת היא בכלל לא הסתה. תפרסמי את הכתבה הטיפשה הזאת ונעשה ממך צחוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר