התעלל בפלסטינים

הושג הסדר טיעון עם חייל נוסף מ'הנח"ל החרדי': יודה ויורשע

הלוחם השני מבין החמישה מגדוד 'הנח"ל החרדי' שהואשמו בהתעללות בסייעני טרור פלסטינים הגיע להסדר טיעון מול הפרקליטות הצבאית, ויוטל עליו עונש מאסר בפועל (צבא)

קובי רוזן | כיכר השבת |
חיילים חרדים, אילוסטרציה (צילום: דובר צה"ל)

הסדר טיעון שני נחתם היום (שני) על ידי הפרקליטות הצבאית מול לוחם נוסף מבין חמשת הלוחמים בגדוד 'נצח יהודה' המואשמים בהתעללות בעצורים פלסטינים, בעודם אזוקים.

תנאי ההסדר דומים לתנאים עליהם חתמו אתמול מול החייל הראשון מבין החמישה, ובמסגרתו יודה החייל באישומים המיוחסים לו, ייטול אחריות על מעשיו והוא יורשע בביצוע התעללות בנסיבות מחמירות.

בתמורה, הלוחם ייענש במאסר בפועל של 6 חודשים וחצי, הוא יורד לדרגת טוראי ויקבל גם עונש של מאסר על תנאי. ההסדר גובש בתום הליך הגישור, ויובא לאישור בית הדין הצבאי ביפו.

כזכור, בכתב האישום נכתב כי במהלך סריקות אחרי המחבלים שהרגו את חבריהם, הלוחמים היכו את הפלסטינים בסטירות, מכות אגרוף ובאמצעות חפצים קהים, בעוד הם אזוקים ועיניהם מכוסות, וגרמו להם לחבלות קשות. לפי כתב האישום, הפלסטינים נזקקו לטיפול רפואי בשל הכאתם, וכתוצאה מכך לא ניתן היה לחקור אותם בעניין הפיגועים שבגינם נעצרו.

הסריקות אחרי המחבל (צילום: דובר צה"ל)

אביו של אחד הלוחמים המואשמים תיאר בראיון כי על פי התיאור שקיבל, הסייענים הפלסטינים הקניטו את החיילים בזמן המעצר, זמן מה לאחר שהם היו מעורבים ברצח חבריהם הטובים מהפלוגה.

"גם אם הם טעו, למה להעביר את הכול למשפט פלילי? לא שלחתי את הבן שלי, שהתגייס כלוחם עם מוטיבציית שיא, כדי שיחזור כעבריין", אמר האבא.

אמהות הלוחמים שיגרו כזכור ביום שלישי שעבר מכתב לרמטכ"ל בו כתבו בין היתר, "הבנים שלנו בחרו לבצע שירות קרבי משמעותי במסגרת שמתאימה לעולמם, לאורח חייהם ולאמונותיהם. לאורך השירות עברו מסלול הכשרה מקצועי מפרך על ידי צוות מפקדים נפלא. הפכו לחבורה אמיצה, לפלוגה מקצועית וטובה ששומרת על אזרחי מדינת ישראל ופועלת ללא פחד לאתר מחבלים המנסים לפגוע בביטחון המדינה.

"בשבועות האחרונים הם איבדו, בשורת אירועים, את סמ"ר יוסף כהן וסמל יובל מור יוסף, חבריהם לפלוגה, ואף התמודדו עם פציעתם של שניים אחרים. אם אירעו טעויות בפעילותם או שיקול דעתם היה מוטעה יודעת המערכת הצבאית, לבחון את כלל השיקולים, להסתכל על התמונה הרחבה ובסופו של יום לנהוג באופן הגון וראוי עם לוחמיה, מיטב בניה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר