ה'יומונים' שותקים

בגלל חילולי השבת: ראש העיר גורש מ'גרודנא' בבושת פנים

יחיאל לסרי, ראש עיריית אשדוד, סולק מביקור מתוכנן בישיבת גרודנא-אשדוד המשויכת ל'הפלג', זאת בשל חילולי השבת ההולכים ומתרבים בעיר • מוסדות חינוך אחרים דווקא קיבלו אותו בכבוד (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
בני ישיבת גרודנא-אשדוד (צילום ארכיון: קובי הר צבי)

'הפלס', ביטאון 'הפלג' שובר היום (שני) את שתיקת היומונים החרדים על גל חילולי השבת באשדוד, ומדווח כי ביקורו של ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי בישיבת גרודנא סוכל על ידי העסקן אלעזר הנפלינג וקבוצת תלמידים מהישיבה, בשל התנהלותו בענין השבת.

כארבעה חודשים לאחר הבחירות המוניציפליות, בהן כזכור נטען כי הסטטוס קוו באשדוד הולך ומידרדר, שלושת היומונים - יתד נאמן, המודיע והמבשר - עדיין שומרים על שתיקה, ומעדיפים להפנות את האש לטבריה הרחוקה.

סיכול ביקורו של לסרי נחשב מבחינה פנים-אשדודית לדרמה גדולה, שכן קהילת גרודנא, המשוייכת ל'הפלג', היתה מהראשונים להביע תמיכה בראש העיר יחיאל לסרי בבחירות האחרונות.

אגודת ישראל, לעומת זאת, המתינה כזכור עד הרגע האחרון, והכריזה על תמיכה בלסרי רק כבלית ברירה - וזאת בשל חילולי השבת בעיר שזינקו בתקופתו במאות אחוזים, בעיקר בהפיכתו המתוכננת של מתחם הקניות 'ביג פאשן' למוקד המוני של חילולי שבת.

מתחם 'ביג פאשן' (צילום: מתוך BIG Fashion Ashdod בפייסבוק)

"אתמול, עת הגיע ראש העיריה מר יחיאל לסרי לסיור במוסד חינוכי בקריית פוניבז' בשכונת הרב אברמסקי", כותב 'הפלס' הבוקר בהתייחס לביקורו בקהילה הליטאית הרגילה, "מחו בפניו מספר יראי ד', על שאינו פועל כנדרש להביא להפסקת חילולי השבת ופריצת חומותיה, המתרבים מידי שבוע בשבוע".

מעדויות שהגיעו ל'כיכר השבת' עולה, כי היה זה לאחר שלסרי סיים ביקור במוסדות 'מורשה', יחד עם יו"ר סיעת ש"ס באשדוד וממלא מקומו אבי אמסלם.

החבורה ניסתה לעלות לביקור בישיבת גרודנא, השוכנת באותו בניין, אולם בפתח ההיכל המתינה להם הפתעה לא נעימה: העסקן אלעזר הנפלינג, יחד עם תלמידים נוספים, מחו נמרצות בלסרי, עד כדי שהוא נאלץ להסתלק בבושת פנים.

לסרי (צילום: Yaakov Lederman/FLASH90)

העיתון של 'הפלג' מסקר בהרחבה את חילולי השבת באשדוד, את מיזם 'שבוס' לתחבורה בשבת שהחל לפעול באופן ניסיוני בשבת האחרונה ואת פתיחת הקיוסק בפארק 'אשדוד-ים' באישור עירוני.

"חילול שבת המוני זה, מצטרף לכרסום ההולך ונמשך במהלך השנים האחרונות בעיר אשדוד, כשעוד ועוד חנויות מצטרפות למחריבי השבת ופותחות את דלתותיהן במהלך יום השבת", נכתב בביטאון 'הפלג'.

מעיריית אשדוד סירבו להגיב לידיעה, במענה לפניית 'כיכר השבת'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר