דרמה באיראן

שר החוץ זריף מתפטר במפתיע: "מתנצל"

מוחמד זריף, שמשמש מאז 2013 כשר החוץ של איראן והתבטא לאחרונה נגד ישראל וראש ממשלתה, מודיע עתה ברשת החברתית אינסטגרם כי יעזוב את תפקידו (חדשות, עולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מוחמד זריף (צילום: U.S. Department of State - פליקר)

מוחמד ג'וואד זריף, שר החוץ של איראן בשש השנים האחרונות, מודיע עתה (שני) כי יתפטר מתפקידו זה.

את הדברים הודיע הערב (שני) זריף, שמכהן בתפקיד מאז 2013, במפתיע וללא הכנה מוקדמת בחשבונו שברשת החברתית אינסטגרם. בפוסט כתב: "אני מתנצל בפניכם על כל הליקויים בשנים האחרונות, בתקופתי כשר חוץ. אני מודה לאומה האיראנית ולראשיה".

זריף ייזכר לכולנו כמי שהשמיע לא מעט אמירות נגד ישראל, ראש ממשלתה בנימין נתניהו ובעלי בריתה.

בראיון לרשת האמריקנית CBS אמר זריף כי "איראן הבהירה בעבר שהיא מתנגדת להרג של אזרחים תמימים, ללא קשר לכמות הנרצחים ולזהות הרוצחים.

"זה ברור שהשואה התרחשה וכי שישה מיליון יהודים נרצחו. זה פשוט לא מקנה להם את הזכות לנשל אנשים אחרים ממולדתם. זה לא מצדיק את זה. לישראל אין זכות לבנות התנחלויות על אדמות פלסטיניות, ולהפר את זכויותיהם של מיליוני פלסטינים. השואה לא יכולה לשמש כתירוץ למדיניות האפרטהייד של ישראל".

על הועידה שהתקיימה החודש בוורשה שבה השתתף בין היתר ראש הממשלה נתניהו, צייץ זריף: "תמיד הכרנו את האשליות של נתניהו. עכשיו, העולם ואלו שמשתתפים בקרקס ורשה - יודעים גם".

עם זאת, לטענתו של זריף איראן לא מכחישה את השואה. זריף אף ספג אש בשל שורת הצהרות בהן הכיר בשואה ובסבל שנגרם ממנה לעם היהודי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר