משרתים את ביבי?

יועצי טראמפ מעריכים: הפלסטינים יכשילו

הראיון של ג'ארד קושנר החזיר את הנושא המדיני לסדר היום, אך בכל זאת, חתנו היהודי של הנשיא ויועצים נוספים מעריכים: סיכויי ההצלחה של היוזמה נמוכים - בגלל הפלסטינים (מדיני)

טראמפ עם אבו מאזן (צילום: פלאש 90)

ג'ארד קושנר, חתנו היהודי של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ואחד מיועציו הקרובים, התחיל לקדם את יוזמת השלום של טראמפ, אך מתברר כי בו זמנית, הוא מטיל ספק בסיכוייה להצליח.

העיתון ישראל היום מדווח הבוקר (שלישי) כי במפגש שקיימו לאחרונה חברים בצוות השלום עם מעצבי דעת קהל מחוץ לארצות הברית, הם אמרו כי ברור להם שהסיכויים שהתוכנית תתקבל ותצליח נמוכים.

על אותם בכירים אמריקאיים, הקושי המשמעותי ביותר הוא מול הפלסטינים, המחרימים את ממשל טראמפ ונמנעים מכל סוג של קשר עם אנשיו.

בתגובה לפרסום, מסר פקיד בכיר בבית הלבן: "אנחנו נשארים מחויבים לפרסום תוכנית השלום שלנו, שלדעתנו תספק לשני הצדדים חזון לשלום והזדמנות לעתיד טוב יותר.

"אנו חשים כי התוכנית שלנו היא הוגנת, מציאותית וישימה, אך איננו עיוורים לאתגרים שלפנינו. אם הבעיה הייתה קלה, היא הייתה נפתרת לפני זמן רב. בסופו של דבר, הצדדים יהיו אלה שיצטרכו לנהל משא ומתן על הסכם שלום סופי", הוסיף.

אמש דווח בכאן חדשות כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בשיחות סגורות: "אם נפגוש מנהיג פלסטיני שירצה בשלום וינוע לעבר המטרה הזאת, אני מאמין שנוכל לעשות שלום".

בראיון אתמול (שני) לרשת "סקיי ניוז" בערבית, חשף קושנר פרטים מתוך תכנית המאה. "ברצוננו לראות את רצועת עזה והגדה המערבית מאוחדות תחת הנהגה אחת", אמר.

"תוכנית השלום שאנחנו מציעים תיתן לישראלים ופלסטינים יותר ממה שהם נותנים, אבל על שני הצדדים לתת ויתורים", הוסיף. "התוכנית המוצעת מתרכזת במתן יכולת לעם הפלסטיני ליהנות מאפשרויותיו ולתת הזדמנות לעם הישראלי להשתלב כראוי באזור. היא מבוססת על עקרונות החירות, כיבוד אמונות, ניצול הזדמנויות וביטחון".

לדבריו, "הצד המדיני של התוכנית מפורט מאוד ומתרכז בשרטוט גבולות ובפתרון סוגיות הסדר הקבע. המישורים הכלכלי והמדיני בתוכנית קשורים קשר הדוק. למדנו את הכלכלה הפלסטינית ומצאנו אפשרויות רבות להשקעה. אולם, כדי לממש אותן אין מנוס מלשים קץ למתיחות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר