מחדל רפואי?

ההורים טוענים: "טעות באבחון הביאה למות בננו"

זוג הורים חרדים משכונת גאולה בירושלים טוענים כי רשלנות רפואית בבית החולים 'שערי צדק' הביאה למות בנם הפג: "ביום האחד עשר לחייו של התינוק החלו מערכות גופו לקרוס" (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
פג. ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

זוג הורים חרדים משכונת גאולה בירושלים הגיעו לבית חולים שערי צדק ללדת את ילדיהם התאומים שנולדו בשבוע ה-33 להריון. בדיקת האפגר הבודקת את מדדי הרך הנולד בוצעה בסמוך ללידה ויצאה תקינה. לאחר 12 יום ובשל טעות האבחון נפטר התאום הבכור כתוצאה מנמק במעי.

עו"ד יראון פסטינגר ועו"ד ליאת רוקח-שולמן ממשרד רון – פסטינגר, המתמחה ברשלנות רפואית, הגישו בשם ההורים תביעה בסך מעל ל- 2.5 מיליון ש"ח כנגד בית החולים שערי צדק בעקבות מותו של בנם שנבע מטיפול רפואי כושל ורשלני שניתן לו.

המנוח, נולד כפג, והחל מהיום השישי לחייו סבל מתסמינים בריאותיים שונים. הרופאים שהבחינו בכך אבחנו את הנולד באופן שגוי וגם זאת ללא ממצאים או עדויות המסבירות את אבחנתם. בימים שלאחר הלידה מצבו של התינוק הלך והדרדר ולמרות זאת הרופאים לא שינו את האבחנה וזאת למרות שהתסמינים שנמצאו היו עלולים להצביע על לא מעט מצבים מסכני חיים.

במשפחה מציינים שבשלב זה האבחנה הראשונית שהילד סובל מפיסורה כבר לא התאימה למצב הרפואי של התינוק, שמצבו המשיך להדרדר.

לדברי ההורים, ביום העשירי לחייו ערכו הרופאים צילומים לפג, שגם הם לא פוענחו נכון והרופאים המשיכו לדבוק בהנחתם הראשונית (למרות שזאת אבחנה נדירה בקרב פגים וגם במידה והייתה נכונה וניתן טיפול מתאים היה על הדם בצואה להיפסק לאחר מספר ימים מועט).

ביום האחת עשר לחייו של התינוק החלו מערכות גופו לקרוס ורק אז הוחלט לערוך התערבות כירורגית בה התגלה כי התינוק סובל מנמק במעי, שבמידה והיה מתגלה בזמן ומטופל כראוי היה ניתן למנוע את מותו של התינוק.

בבוקר שלמחרת הניתוח נאלצו הרופאים להפסיק את ההנשמה של התינוק ולקבוע את מותו.

ניסיונות 'כיכר השבת' לקבל את תגובת בית החולים שערי צדק עלו בתוהו. לכשתתקבל תגובתם, נפרסמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר