בריטניה החליטה

תלמידים חרדים יחוייבו ללמוד לימודי תועבה במוסד החינוך

דאגה בקהילות: במעטה של חינוך ל'סובלנות' ול'קבלת האחר', יתקיימו בכל מוסדות החינוך בבריטניה, גם הפרטיים - שיעורים בעלי תכנים פסולים, ולא תהיה לתלמידים שום אפשרות לחמוק מהם (חרדים)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: shutterstock)

כישלון לחרדים: חודשים רבים של פעילות ירדו לטמיון. ממשלת בריטניה החליטה לחייב מוסדות חינוך ללמד את תלמידיהם חומרי תועבה.

כאן ב'כיכר השבת' אנו עוקבים זה זמן רב אחר הנושא, שמדיר שינה מעיניהם של יהודי ורבני הממלכה, ושזכה לכינוי 'גזירת החינוך'.

עד כה נעשתה פעילות רבה במסדרונות השלטון לביטול הגזירה, ואך לפני שבועיים התקיימה פגישה בארמון המלכותי בלונדון בין זקני רבני בריטניה ושר החינוך, בה ניסו לשכנעו לתת למוסדות החינוך החרדיים - שברובם אינם רשמיים אלא בבעלות פרטית, לנהל את התכנים שלהם כרצונם.

אך מתברר שהממשלה הבריטית כבר החליטה: בכל המוסדות יתקיימו שיעורים בהם יילמדו תכנים פסולים, במעטה של חינוך ל'סובלנות' ול'קבלת האחר', ולא תהיה לתלמיד שום אפשרות להתחמק מהם - כך על פי דיווח באתר היהודי-בריטי JC.

יצויין כי הנוכחות הממשלתית במוסדות החרדיים אינה נמוכה בלאו הכי: פקחי OFSTED (המשרד הממשלתי האחראי על מוסדות החינוך. י"ב) מבקרים הרבה במוסדות במטרה לעמוד על רמת ידיעת התלמידים במקצועות החול ועל התנהלותם של תלמודי התורה, הישיבות ובתי הספר לבנות.

לפי החלטת משרד החינוך הבריטי, "התלמידים צריכים להיות מסוגלים להבין את העולם שבו הם גדלים".

ישנה רק נקודת אור אחת באתגר קשה זה עבור המוסדות החרדיים: החלטות אלו יצטרכו לעבור את אישור הפרלמנט, שם נעשית פעילות לוביסטית-חרדית מקיפה בקרב חברי הפרלמנט השמרנים יותר.

יוזכר, כי בשיחה עם 'כיכר השבת' אמר הגאון הרב שמואל לו, בכיר רבני חב"ד בממלכה המאוחדת, כי הרצון להתערב בתכני הלימוד מוכיח על "מגמה לפתוח את החינוך".

לדבריו, יתכן שמוסדות ייאלצו להיסגר בשל חוסר רצונם לשתף פעולה עם הגזירה. "אנחנו מתפללים שלא נצטרך להגיע למצב הזה. אנו פועלים מול השלטונות כדי להשביע את רצונם ממערכת החינוך הקיימת. אני מנהל מוסד חינוך, והיה אצלנו תהליך בן שלושה ימים, במהלכו בדקו את כל עובדי המוסדות ומלאנו טפסים רבים.

"אם לא תהיה ברירה, ומוסד מסוים ייסגר, סביר להניח שחלק גדול מן התלמידים יעבור למוסדות שלא נסגרו, אך ייתכן מאד שיהודים בבריטניה יחליטו לעזוב את המדינה. נחיה ונראה, ונקווה לטוב", אמר הרב לו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר