כמו בירושלים?

כפי המסתמן: עיכוב ברכבת הקלה בגוש דן

התוכנית של פתיחת 'הקו האדום' בתל אביב ב-2021 נראית רחוקה מאוד מהמציאות, וכעת הויכוח בין גורמי המקצוע האם יהיה עיכוב של 'רק' שנתיים , או של 4 שנים (תחבורה ציבורית)

הרכבת הקלה בתל אביב (צילום: shutterstock)

יהיה כמו בירושלים? נראה שההבטחות הבומבסטיות על כך שהרכבת הקלה תל אביב, תהיה מוכנה בזמן, היו מוקדמות מדי. נכון להיום נראה שהעיכוב בפתיחת 'הקו האדום', יהיה לפחות שנתיים.

סיפורה של הרכב הקלה בתל אביב, הוא כבר מקום המדינה. וכלל בגלגוליו השונים תוכניות לשיטות שונות של תחבורה ציבורית, כגון: רכבת מהירה, רכבת קלה, רכבת תחתית, מערך קווי אוטובוסים וכדומה. נכון לתקופה האחרונה, המערכת תכלול ארבעה קווי רכבת קלה.

הקו הראשון שמוקם הוא 'הקו האדום', בין הערים בת ים, תל אביב-יפו, רמת גן, בני ברק ופתח תקווה ובהמשך ע"פ חברת נת"ע צפוי להתארך ולעבור בדרך עילית בראשון לציון עד לתחנת הרכבת משה דיין שבמערב העיר.

אלא, שתחקיר 'כאן' שהביא את דברי 'בכיר בענף התחבורה', מלמד כי הפעלת מערכות התפעול של הרכבת הקלה נמצא בעיכוב אדיר, והוא מצטט את מהנדס העיר תל אביב שמקצין עוד יותר, והוא אמר לו "הלוואי שב-2025 זה יעבוד, ובוודאי שזה לא יהיה כפי המתוכנן ב-2021.

עוד מוסיף אותו בכיר: כי יש הרבה פעולות שלא בוצעו, צריך להתקין תשתיות, להניח מסילות, ולהזין אותם במערכת חשמל שעליהם ייסעו הרכבות, ובעיקר צריך תפעול ושליטה על מערכות הבקרה, שיש שם מערכת ניסיונית שעוד לא נוסתה בשום מקום בעולם, כך שזה ייקח הרבה מעבר הצפוי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר