בריטניה

גזירת החינוך - הרב הראשי רגוע: 'אין סתירה'

רבה הראשי של בריטניה, הגאון רבי אפרים מירוויס, מגיב להחלטת הממשל כי תלמידים יחוייבו ללמוד תכני תועבה • הרב אף פרסם ספר עם כללים מנחים לחינוך בנושאים אלו (חרדים)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
הרב מירוויס (צילום: Foreign and Commonwealth Office CC BY 2.0)

גזירת החינוך בבריטניה: שעות לאחר הפרסום כי מוסדות חרדיים יחוייבו בלימודי תועבה, מגיב רבה הראשי של בריטניה, הרב אפרים מירוויס - והוא רגוע מהצפוי.

כפי שדווח מוקדם יותר היום (שלישי) ב'כיכר השבת', הממשל הבריטי החליט לאשר תקנות המחייבות גם מוסדות חינוך פרטיים, לחנך את תלמידיהם ל'סובלנות' באמצעות תכנים פסולים. התקנות - אם יאושרו בפרלמנט - ייכנסו לתוקף בשנה הבאה.

במוסדות החרדיים הרבים במדינה ניכר הפחד מפני גזירה זו והשלכותיה - כולל סגירה אפשרית של מוסדות שיבחרו שלא לשתף פעולה עם החלטות הממשל, אך הרב הראשי אינו מודאג.

ממשרדו של הרב מירוויס נמסר כי "הרב טוען מזה זמן רב, שלא צריכה להיות שום סתירה בין הכנת ילדינו לחיים בבריטניה המודרנית, לבין הוידוא כי הם שקועים לחלוטין בערכי התורה במהלך שנות חינוכם".

וכיצד ישמעו התלמידים על אותם ערכים שהממשל רוצה להטמיע? לכך יש לרב הראשי תשובה, בדמות ספר שהוא עצמו פרסם בשנה שעברה. בספר מציע הרב כללים מנחים לאנשי חינוך, כיצד להנחיל לילדים את ערכי הסובלנות, בגישה תורנית.

"הממשלה אישרה כי כללים מנחים אלו ניתנים ליישום ותואמים לדרישות, בהתאם לגילם ולרקעם הדתי של התלמידים. זוהי גישה שמספקת עבור מוסדות החינוך שלנו תנאים נוחים ומבורכים", נמסר מלשכתו של הרב מירוויס.

יצויין כי השקפתם של חלק מן המוסדות החרדיים בבריטניה אינה עולה בקנה אחד עם זו של הרב הראשי, שנחשב בעל 'ראש פתוח' יחסית, ולכן הספר שפרסם אינו מספק עבורם מענה ראוי לגזירה החדשה. הם יבחרו, ככל הנראה, להמשיך בפעילות פרלמנטרית בכדי לשכנע מחוקקים לבלום את הגזירה בפרלמנט לפני אישורה הסופי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר