פסגה נוספת

דולנד טראמפ וקים ג'ונג און נחתו לפסגה בוייטנאם

נשיא ארה"ב ומקבילו הצפון קוריאני הגיעו לפגישת פסגה נוספת בוייטנאם במטרה לקדם את פתרון הסכסוך ולהביא לפירוק הנשק הגרעיני אותו מחזיקה צפון קוריאה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
טראמפ יורד ממטוס האייר פורס 1 (צילום: שילה קרייגהד,הבית הלבן)

פסגה משמעותית? נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, נחת אמש (שלישי) בהאנוי, בירת וייטנאם, לקראת פגישות הפסגה שיקיים שם מחר ומחרתיים עם הדיקטטור הצפון קוריאני, קים ג'ונג און בניסיון לקדם את המהלך אותו התחיל לפני כמה חודשים. קים הגיע לווייטנאם שעות ארוכות לפני הנשיא והתקבל אף הוא בקבלת פנים מפוארת.

טראמפ הגיע להאנוי אחרי טיסה ארוכה במיוחד במטוס הנשיאותי "אייר פורס 1", שכללה עצירות ביניים לתדלוק באנגליה ובקטאר. כשיצא ממטוסו בהאנוי נופף לצלמים מהמדרגות ואז לחץ את ידיהם של נכבדים וצעד על שטיח אדום אל שיירתו כשמשמר צבאי וייטנאמי מקבל את פניו.

קליפ סיכום המפגש הראשון (הבית הלבן)

קים, שהקדים להגיע להאנוי הגיע בנסיעה ארוכה ברכבת דרך סין. המנהיג שכמעט ולא נראה מחוץ לארצו, העביר את היום על פי הדיווחים בתקשורת, בסיור ברחבי הבירה הווייטנאמית בלימוזינה המשוריינת שלו. מאות עיתונאים זרים ואלפי תושבים סקרנים התקבצו כדי להביט בקים ולנסות לצלמו.

הפגישה בין שני המנהיגים הייתה חסויה עד ליומיים האחרונים. למרות, שכבר לפני כמה שבועות אמר הנשיא האמריקני כי יפגוש בקרוב שוב את קים ג'ונג און. ההודעה הרשמית על הפסגה נמסרה על ידי הקוריאנים רק בסוף השבוע האחרון והלו"ז הסופי שלה פורסם רק יממה לפני הפגישה שאמורה להיערך היום בצהריים.

הפסגה הקודמת, צילום: שילה קרייגהד, הבית הלבן

כזכור, השניים נפגשו לפני שמונה חודשים והפתיעו את העולם לאור מערכת היחסים העכורה שהייתה להם קודם לכן. השניים נהגו לעקוץ האחד את השני בפומבי כשהם מטיחים כינויי גנאי ואיומים. הפגישה הראשונה נערכה בסינגפור אך למרות היותה היסטורית לא יצא ממנה שום דבר מעשי מלבד הבטחות של הקוריאנים להתפרק מנשם הגרעיני, אך ללא שום התחייבות ברורה ולוח זמנים לעשות זאת.

טראמפ ששיבח לאחר הפסגה הראשונה את הדיקטטור הצפון קוריאני, ישמח מאד לקבל הפעם התחייבויות ברורות יותר במטרה לסיים באופן סופי את האיום שמגיע מהמדינה המבודדת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר