רוחות מלחמה

פקיסטן הפילה מטוסים הודיים ולקחה טייס בשבי

מתיחות עזה בין הודו לשכנתה פקיסטן, לאחר פיגוע הטרור הגדול בהודו שנענה בתקיפות אוויריות של צבא הודו, הפילה פקיסטן שני מטוסים הודיים ולקחה בשבי טייס אחד (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מטוס של חיל האוויר ההודי (צילום: שאטרסטוק)

סוכנויות הידיעות הבינלאומיות מדווחות על הסלמה חמורה הבוקר (רביעי), בין הודו לפקיסטן, לאחר שצבא פקיסטן הפיל שני מטוסים של צבא הודו בתוך המרחב האווירי הפקיסטני בחבל קשמיר, ולקח בשבי טייס אחד.

תחילתה של המתיחות הייתה בפיגוע הקשה בצד ההודי של חבל קשמיר לפני כשבועיים, בו רצח ארגון טרור פקיסטני, 44 שוטרים הודים. הפיגוע שבוצע על-ידי הארגון האיסלאמיסטי ג'ייש א-מוחמד, הביא את הודו לראשונה מאז 1971 לצאת להפצצות אוויריות בשטח פקיסטן.

הפקיסטנים לא נותרו חייבים, זמן קצר לפני ההודעה על הפלת המטוסים ההודיים הבוקר, מסר צבא הודו כי מטוסי חיל האוויר שלו זיהו לפחות שלושה מטוסים פקיסטניים שחצו את הגבול בחבל קשמיר לתוך הצד ההודי של החבל. לפי ההודעה ההודית, חיל האוויר ההודי הבריח אותם.

מנגד הפקיסטינים מסרו באמצעות משרד החוץ שלהם כי מטוסי צבא פקיסטן יצאו לתקיפות נגד מטרות לא-צבאיות ונמנעו מפגיעה בחיי אדם. זאת כדי להפגין את זכותה של פקיסטן להגן על עצמה ואת יכולתה לעשות זאת. "אין לנו כוונה להסלים את המצב", מסרה פקיסטן, "אבל אנחנו מוכנים לגמרי לעשות זאת אם ניאלץ".

הפלת המטוסים ההודיים כמובן מסלימה את המצב שגם ככה מתוח בין שתי המדינות ויש חשש כי היא תגרור תגובה צבאית חריפה יותר מצד ההודים.

חבל קשמיר מחולק לאזור בשליטת הודו ואזור בשליטת פקיסטן, אבל שתי המדינות שנמצאות במועדון הגרעין היוקרתי טוענות כל אחת לבעלות על החבל כולו שרוב תושביו בפועל רוצים להשתייך לפקיסטן או להיות מדינה עצמאית.

כבר שלושים שנה שהמורדים הפקיסטיניים בחלק ההודי נלחמים כנגד הכוחות ההודיים, ובעימותים בין הצדדים בשנה האחרונה נהרגו יותר מ-100 בני אדם. מאז תחילת העימותים בין הצדדים בקשמיר, נהרגו בחבל כ-70 אלף איש.

בשלוש השנים האחרונות פרצו שוב ושוב קרבות ירי בין חיילים מהודו ופקיסטן לאורך הגבול בקשמיר, ובכל פעם האשימו הצדדים זה את זה בפתיחת האש. עשרות חיילים ואזרחים משני הצדדים נהרגו בעימותים האלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר