בפעם השנייה

טראמפ נפגש עם קים: "פוטנציאל אדיר"

נשיא ארה"ב נפגש שוב עם רודן צפון קוריאה. טראמפ דיווח על התקדמות גדולה ביחסים ביניהם והביע תקווה כי המדינה המבודדת תפרח - אם תתפרק מנשקה הגרעיני (בעולם)

טראמפ וקים (צילום: שילה קרייגהד, הבית הלבן)

פגישתם השנייה של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ ושליטה של קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און יצא היום (רביעי) לדרך בלחיצת ידיים מתוקשרת מול המצלמות.

לאחר שנשאו דברים קצרים, השיב טראמפ בקצרה למספר שאלות, ומשם פנו השניים לפגישה סגורה בארבע עיניים. מחר, הם צפויים לשוב ולהיפגש במסגרת הפסגה המתקיימת בוויטנאם.

"זה כבוד להיות כאן עם היושב ראש קים, נהדר להיות איתך. זה כבוד גדול להיות ביחד בוויאטנם, שפרשו לנו את השטיח האדום", פתח הנשיא טראמפ את דבריו.

טראמפ הוסיף, "הייתה לנו פגישה מוצלחת מאוד בפעם הראשונה. יש אנשים שרצו שזה ילך מהר יותר. עשינו התקדמות, ואני חושב שההתקדמות הגדולה ביותר היא מערכת היחסים הטובה שלנו".

בפניה לקים, שעמד לצידו באותה העת אמר טראמפ: "אני חושב שיש לך עתיד נהדר עם המדינה שלך, כמנהיג גדול. אני מצפה לראות את זה קורה ונעזור לזה לקרות".

רודן צפון קוריאה אמר בפתח הפגישה: "הצלחנו להתגבר על כל המכשולים, והנה אנחנו כאן היום, וזה נותן לנו תקווה להמשך הדרך".

במענה לשאלת עיתונאי האם חזר בו מדרישתו לפירוקה של צפון קוריאה מנשקה הגרעיני השיב טראמפ במילה אחת: "לא".

יצוין כי מוקדם יותר השבוע הצהיר טראמפ שאין לוח זמנים מוגדר לדרישה להתפרקות צפון קוריאה מנשקה הגרעיני: "אני רוצה פירוז אבל אני לא ממהר באופן מיוחד".

לפני הפגישה צייץ טראמפ בחשבון הטוויטר שלו, "קים ג'ונג און ואני נפעל בעוצמה כדי להגיע לפתרון כלשהו בנוגע לפירוז ולאחר מכן הפיכת צפון קוריאה למעצמה כלכלית. אני מאמין שסין, רוסיה, יפן ודרום קוריאה יעזרו מאוד".

"וייטנאם פורחת כמו מעט מאוד מקומות ברחבי כדור הארץ. צפון קוריאה יכולה להיות באותו מצב, ובמהירות, אם תתפרק מנשק גרעיני. הפוטנציאל הוא אדיר, הזדמנות גדולה, כמו הזדמנויות מעטות בהיסטוריה, לידידי קים ג'ונג און", הוסיף טראמפ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר