נפגשים בקרמלין

פוטין נענה לבקשת ביבי: יגיע לביקור בארץ

לראשונה מאז הפלת המטוס הרוסי בסוריה ולאחר דחייה של שבוע משיקולים פוליטיים, נפגש ראש הממשלה עם נשיא רוסיה: "הקשר הישיר בינינו תרם ליציבות באזור (מדיני, בעולם)

פגישת נתניהו - פוטין (צילום: חיים צח, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (רביעי), בקרמלין עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. מדובר בפגישה רשמית ראשונה ביניהם מאז תקרית הפלת המטוס הרוסי בסוריה, במהלך תקיפה ישראלית וכתוצאה מירי הנ"מ הסורי. השניים שוחחו מאז פעמים רבות בטלפון ונפגשו בשולי פסגה בפריז, אך לא בצורה רשמית.

"הקשר הישיר בינינו הוא נדבך חיוני שמנע סיכונים וחיכוכים בין הצבאות שלנו, ושתרם לביטחון וליציבות באזור", אמר נתניהו לפוטין, לאחר שדיווח כי הם נפגשו מאז ספטמבר 2015, לא פחות מ-11 פעמים.

ראש הממשלה הוסיף, כי "האיום הגדול ביותר ליציבות ולביטחון באזור מגיע מאיראן וגרורותיה. אנחנו נחושים להמשיך בפעולה התקיפה שלנו נגד הניסיונות של איראן, שקוראת להשמדתנו, ונגד הניסיונות שלה להתבסס צבאית בסוריה".

נשיא רוסיה אמר בפתח הפגישה: "חשוב מאוד שנמשיך לשתף פעולה בינינו. החיים מתפתחים ודורשים משא ומתן, ונרצה מאוד לדבר על המצב באזור ועל סוגיית הביטחון".

בפתח הפגישה ביניהם, הזמין ראש הממשלה נתניהו את הנשיא פוטין להשתתף בטקס חנוכת האנדרטה לזכר נופלי המצור על לנינגרד כאורח הכבוד והנשיא פוטין נענה להזמנתו.

לפני שהמריא לרוסיה אמר נתניהו: "מבחינתנו מוקד השיחה זה מניעת התבססות של איראן בסוריה, מדינה שאומרת במפורש שהחליטה לחסל את מדינת ישראל. ואתם יודעים שכשאני אומר שאנו פועלים נגד זה, אלו לא מילים בעלמא. אני אכנס לפרטים עם פוטין על מנת להבטיח שצה"ל מתואם באופן כזה שימנע חיכוך עם צבא רוסיה. אני מתכוון לממש את כל המטרות שלשמן אני יוצא לרוסיה, ואחזור כשיושגו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר