המסרים נחשפו

'כחול לבן' על החרדים: נמשיך את החיבור

בדף המסרים של המפלגה, שנחשף היום, נכתב כי היא תסדיר את סוגיות דת ומדינה, ותפעל כדי לאפשר תחבורה ציבורית בשבת ונישואים אזרחיים: "זה ייעשה תוך הידברות" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
גנץ ולפיד (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

מצע מפורט הם עדיין מגבשים, אך דף מסרים שנשלח למועמדי מפלגת כחול לבן, הרשימה המשותפת של יאיר לפיד ובני גנץ, חושף כבר עכשיו מעט את עמדותיהם בנוגע לציבור החרדי ובנושאי דת ומדינה.

המסמך, שנועד למועמדים כדי לחדד מסרים אחידים בראיונות תקשורתיים, נחשף באתר 'וואלה! NEWS', והוא כולל התייחסות לתחבורה ציבורית בשבת ולברית הזוגיות, אך נושא גיוס החרדים אינו מוזכר בו.

קטע לאחר שהם מבהירים כי לא יקימו גוש חוסם עם הערבים, אלא יזמינו את שאר המפלגות הציוניות לממשלת אחדות לאומית, מגיעה ההתייחסות לקואליציה עם המפלגות החרדיות.

"החרדים הם חלק מהחברה הישראלית", נכתב בדף המסרים. "וקידמו בעצמם שורה של יוזמות בתעסוקה, בשירות המדינה ובאקדמיה שחיברו אותם עם הציבור. המטרה היא להמשיך בחיבור הזה, אך נפעל להסדרת סוגיות דת ומדינה שחשובות לכלל הציבור בהידברות".

המועמדת החרדית של גנץ-לפיד (צילום: קמפיין הבחירות)

בנושאי דת ומדינה, על השאלה האם יאפשרו תחבורה ציבורית בשבת, התשובה חיובית: "ביישובים שיבחרו בכך ובאופן מצומצם על מנת שא לפגוע באופיו של היום הקדוש ובערך הסוציאלי".

בהתייחסות לנושא נפיץ אחר, נישואים אזרחיים, הונחו מועמדי המפלגה להשיב: "נקדם את ברית הזוגיות ונאפשר לכל אזרח ואזרחית להינשא לפי אמונתם ואורח חייהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר