גזר דין הרוצחת

25 שנה: האם שהטביעה למוות את תינוקה תאושפז בכפיה

סוף לפרשה הקשה: השופטים קיבלו את עמדת הפרקליטות כי אין לשלוח את האם החרדית שרצחה את בנה בטביעה "בעזרת השכינה", לבית הסוהר - ובמקום זאת גזרו עליה אשפוז ממושך (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מראות מאחד הדיונים במשפטה של האם (צילום: Hadas Parush/Flash90)

בית משפט המחוזי בבאר שבע פסק היום (רביעי) כי האישה שהטביעה למוות את בנה במלון באשדוד לפני כשנה תישלח לאשפוז פסיכיאטרי, לתקופה של עד 25 שנים.

בכך קיבלו השופטים את עמדת הפרקליטות המדינה בענין, לפיה מקומה של האם החרדית איננו מאחורי סורג ובריח בבית הסוהר, משום שהיה זה מעשה על רקע נפשי מובהק.

ההחלטה על 25 שנות אשפוז בכפיה, באה מאחר וזו התקופה המקבילה לזמן המירבי של העונש הקבוע בחוק בגין עבירת רצח.

כזכור, ביום ראשון, א' דחול המועד פסח האחרון, הגיעה האם מבית שמש, עם בעלה ושני ילדיה, בן שבע ופעוט חודש ושבוע, לנפוש במלון 'מיעמי' באשדוד. יחד עם בני הזוג הגיעו בני משפחה נוספים ובהם הסבתא, אמה של האם.

לאחר השעה 12:00, מילאה האם מים באמבט הג'קוזי בחדר, ובסמוך לאחר מכן, פשטה את בגדי הפעוט ונכנסה יחד עמו אל תוך הג'קוזי, כשהיא מחזיקה אותו בידיה. באותה העת ישן בעלה במיטה שבחדר.

בשלב כלשהו שחררה האם מאחיזתה את הפעוט במי הג'קוזי, כשראשו של הפעוט המנוח מתחת למים, והוסיפה לשבת בג'קוזי, בשעה שבנה הפעוט טבע במים.

האם, בעת שחזור המעשה המחריד (צילום: מצלמות אבטחה)

בסמוך לאחר מכן, יצאה האם מהג'קוזי, כשהיא מותירה את הפעוט לבדו במים. לאחר מספר דקות, חזרה האם ונכנסה לג'קוזי, כשכל העת גופו של הפעוט צף במים.

בזמן הזה, במספר הזדמנויות, נקשו בדלת החדר אמה של הרוצחת ובנה הקטין, אך הנאשמת לא פתחה את דלת החדר, ופעם אחר פעם קראה לעברם "לא עכשיו" או מילים בדומה לכך, על מנת שלא יפריעו לה במעשיה.

בהמשך קראה האם לבעלה, אשר התעורר משנתו, קם מהמיטה וניגש לעבר הג'קוזי, כשבאותה עת, הפעוט צף במים שבג'קוזי כשפניו כלפי מטה. הסבתא, שנכנסה באותה עת לחדר, הבחינה במתרחש ושלפה באופן מיידי את הפעוט מהמים, כשהוא לא נושם.

אמה ובעלה של הנאשמת ניסו לבצע החייאה בפעוט והזעיקו במקביל את כוחות ההצלה אל המקום, אך לאלו כבר לא נותר מה לעשות; מות הפעוט נקבע.

הלווית הפעוט ז"ל (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בחקירתה במשטרה, הסבירה האם הרוצחת: "השכינה משכה את התינוק לתוך המים. נתתי לו לטבוע, כי הוא צריך להיות מלך המשיח".

כזכור, נתיחת גופתו של הפעוט, בידי רשויות החקירה, הובילה למהומה גדולה במאה שערים, ואף לחטיפת הגופה במהלך הלוויתו.

היום כאמור הגיעה סופה של פרשיה עגומה זו, לפחות מהפן המשפטי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר