"תמימות וטוהר"

מילד חילוני לאדמו"ר שמנגן עם גיטרה • צפו

ילד שגדל בבית חילוני בארה"ב, החליט לחפש משמעות לחיים, עבר להתגורר בבית של אדמו"ר, עלה לארץ ולאחר לימוד בישיבה בבני ברק, התחתן והחליט להקים חצר משלו (חסידים)

האדמו"ר ממבקשי השם (צילום: מתוך הפייסבוק של מענדל ראטה)

האדמו"ר ממבקשי השם, הרב אשר ישראל ליסואר, עבר מסלול חיים מעניין עד שהגיע למעמדו כיום, אותו הוא מנצל על לקרב נוער נושר ולקרב בין העדות בעם ישראל.

את הסרטון המצורף, פרסם מענדל ראטה, המוכר בכנויו "המשפיע המוזיקאלי", שהתפרסם בין היתר בזכות השיר והקליפ "מנחה". בסרטון נראה האדמו"ר ממבקשי השם מנגן בגיטרה במהלך זיץ חסידי.

לסרטון צירף ראטה את התרשמותו האישית מהאדמו"ר, תחת הכותרת "דור חדש של אדמו"רים".

"אני מכיר אותו טוב. אדם מיוחד מאוד", מספר ראטה. "הוא גדל כילד חילוני גמור בבית חילוני אמריקאי. בגיל 12 הוא הרגיש שהוא לא שייך לדרך הזו והוא רוצה להיות יהודי מקורי כמו הבעל שם טוב ותלמידיו. הוא פשוט ערק מביתו על דעת עצמו, ואיזה אדמו"ר אחד באמריקה אימץ אותו בביתו כבן. (כמובן באישורו בלית ברירה של אביו הביולוגי).

"בימי בגרותו הוא עבר ללמוד בישיבה חסידית בארץ, ושם הוא התחיל לתת שיעורים בספר 'אור החיים' לבחורים צעירים ממנו שהרגישו בו דמות רוחנית מיוחדת. הוא התחתן עם משפחה חסידית וויז'ניצאית, ואחרי החתונה הוא החליט לפתוח חצר משלו.

ראטה מוסיף, "בדרך כלל אני מאוד חשדני על אברכים שמחליטים ביום בהיר לפתוח חצר חסידי, עד כמה כוונתם כנה וטהורה. אבל פניו המאירות של אברך זה, וגם ההיסטוריה הייחודית שלו, גרמו לי לנסות לבדוק מקרוב.

מספר ראטה: "נפגשתי איתו כמה פעמים. האברך הזה יושב ולומד כל היום, בקי לא מעט בתורת הנסתר, והוא חי בהחלט ברמה של דביקות בבוראו, עם הרבה תמימות וטוהר לב.

"והוא גם יודע לנגן יפה על גיטרה. המבטא שלו הוא מאוד חסידי רבני כזה, אבל על כך כבר נאמר: א געווארענער איז מער ווי א געבארענער.. (ביטוי ירושלמי ותיק, זה שמצטרף לקהילה לוקח את זה רציני בהרבה מזה שנולד אל תוכה בטבעיות..)", מסכם ראטה.

יצוין כי לאחר נישואיו הורה לו האדמו"ר מלעלוב ארצות הברית להתחיל לנהוג באדמו"רות, והפעם הראשונה שהוא לבש בגדי אדמו"רות היה במהלך הברית לבנו.

את החצר החסידית שהקים הוא מכנה בשם חבורת מבקשי השם, ולדברי האדמו"ר, מטרתו לאחד בין העדות בעם ישראל. כאמור, האדמו"ר עורך פעילות ומקיים חבורות לנוער נושר, אותם הוא מקרב לעבודת ה'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר