"מילה גסה?"

הקרב על השבת: 'המודיע' מחק את חילולי השבת

אנשי ש"ס באשדוד שיגרו לעיתון 'המודיע' אייטם על הקמת ועדת רבנים ספרדית לענייני השבת והצביון, אולם נדהמו לגלות שהכתבה נערכה ונמחקו ממנה כל אזכור לשבת (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אבי אמסלם אל הגר"ש כהן. ארכיון (באדיבות המצלם)

אנשי ש"ס באשדוד שיגרו לעיתון 'המודיע', בטאון הסיעה המרכזית, אייטם על הקמת ועדת רבנים ספרדית לענייני השבת והצביון, שהוקמה בעקבות ריבוי הפרצות בחומת השבת בעיר, אולם הבוקר (חמישי) נדהמו לגלות שהכתבה נערכה מחדש ונמחקו ממנה כל אזכור של המילה שבת.

ל'כיכר השבת' הגיעה הידיעה המקורית כפי שנשלחה למערכת 'המודיע', בה הודגש כבר בכותרת שהקמת הוועדה באה "עקב הפירצה הקשה בחומת השבת". צוטטו בה דבריו של אבי אמסלם יו"ר סיעת ש"ס באשדוד על חילול השבת חסר התקדים של מיזם 'שבוס', שהפעיל בשבת האחרונה אוטובוס ברחבי העיר. כמו כן, הקיוסק העירוני שהחל לפעול בשבתות.

הידיעה ב'המודיע'

"המצב הוא חמור", צוטט אמסלם בכתבה שכנראה לא מצאה חן בעיני אנשי 'המודיע', "ואי אפשר לשבת ולשלב ידים, הרי אנו כיום עשרה נציגים חרדים ועוד ארבעה חברים מסורתיים שמכבדים ומוקירים את השבת כ-חמישים אחוז שזה כח משמעותי כדי לשמור על צביון העיר, לדעתי זה דבר שחייב להיות על סדר היום הראשון".

פעילי שבת באשדוד הביעו הלם על מחיקת השבת מהכתבה שנשלחה ל'המודיע'. "האם השבת הפכה חלילה למילה גסה שאסור להזכיר?", אומרים פעילי שבת באשדוד ל'כיכר השבת', "לאן הגענו? זה חילול ה' שעיתון חרדי לא מוחה על כבוד השבת, ועוד המודיע שהתיימר כל השנים להיות לוחם השבת. הזיה, אין מילה אחרת להגדיר את פרשיית המחיקה הזו".

פניית 'כיכר השבת' לתגובת עיתון 'המודיע' לא נענתה. לכשתתקבל, נפרסמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר