"נכריז על הפגנות"

לאחר תמיכה בבחירות: הפלג באשדוד ולסרי בנתק מוחלט

בימים האחרונים נרשם נתק בין ישיבת גרודנא לראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי בעקבות חילולי השבת המתרבים בעיר ופרשת פינוי בי"כ של "המרביצי" בעיר והם שוקלים לחזור להפגין (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
לסרי בביתו של הגר"מ שמידע (צילום: באדיבות המצלם)

רק במערכת הבחירות שהסתיימה לפני כמה חודשים היה נדמה כי היחסים בין הפלג הליטאי הירושלמי באשדוד, לראש עיריית אשדוד הד"ר יחיאל לסרי טובים מתמיד. הם תמכו בו בבחירות, הוא הגיע לביקור אצל מנהיג הפלג בעיר, ראש ישיבת גרודנא, הגאון הרב משה שמידע. באשדוד, דגל התורה לא הגישה רשימה למועצת העיר, גם הפלג הירושלמי לא הגישו רשימה ותמכו לראשות ביחיאל לסרי כמו כל הציבור החרדי בעיר.

מתברר כי בימים האחרונים נרשם נתק בין ישיבת גרודנא לראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי בעקבות חילולי השבת המתרבים בעיר ופרשת פינוי בית כנסת של "המרביצי" בעיר.

כזכור כפי שפורסם ב'כיכר השבת' בתחילת השבוע, לאחר ביקורו של יחיאל לסרי בישיבת גרודנא, הוטחו בפניו טענות על חילולי שבת ע"י העירייה כשבעקבות כך נוצר סכסוך בין ישיבת גרודנא לבין ראש העיר.

ל'כיכר השבת' נודע, כי עסקני קהילת גרודנא נכנסו לגאון רבי אשר הכהן דויטש חבר המועצת של הפלג וערכו אסיפה במעונו על מצב חילולי השבת בעיר. באסיפה נידונו האפשרויות העומדות על הפרק וראש הישיבה הורה לבדוק גם את האופציה של ההפגנות נגד ראש העיר. כמו כן, מונתה ועדה שתתנהל מול העירייה בראשות רבי ישראל גרטנברג ורבי דניאל בו אבו שיתאמו את עצרות המחאה אם יוחלט סופית לקיימן.

אם תכנית ההפגנות תצא אל הפועל, יהיה זה לאחר שנתיים של הסכמה בהם לא התקיימו הפגנות בעיר על מעצר תלמידי ישיבה, וזאת לבקשת יחיאל לסרי מעסקני הפלג בעיר.

כעת כאמור מסתמן, כי בימים הקרובים יכריזו על הפגנת מחאה על חילולי השבת בעיר על חילולי השבת, ובעקבות הנתק יבוטל הסיכום עם העירייה, וייתקיימו הפגנות על מעצרי העריקים מעת לעת.

גורמים בישיבת גרודנא אומרים ל"כיכר השבת", כי "תם עידן בו אשדוד היתה מחוץ להפגנות הפלג הירושלמי. כזכור ההפגנות הראשונות של הפלג הירושלמי החלו באשדוד, בהפגנות סוערות של חסימת הצירים הראשיים של הכניסה לעיר אלימות והתעמתות עם שוטרים שהגיעו עד שריפת ניידת המשטרה, אך בשנתיים האחרונות נדמה כי אשדוד יצאה מחוץ למעגל ההפגנות לא על עריקים ולא על פתיחת קניונים בשבת וזאת הודות לפעילות העיריה בתוך קהילת הפלג הירושלמי בעיר אך כעת עם הסכסוך המצב יהיה שונה".

כזכור, אמש דווח ב'כיכר השבת' כי ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ביקש להדיח את יו"ר ש"ס בעיר אבי אמסלם מתפקידו כממלא מקומו וסגנו, משום שלטענתו הוא שעומד מאחורי גל הפרובוקציות הנוגעות לשמירת הסטטוס קוו וחילולי השבת בעיר.

לדברי מקורבים לראש העיר, המתיחות בין לסרי לאבי אמסלם הגיעה ביממה האחרונה לפיצוץ, לאחר ישיבה מתוחה שהתנהלה אמש בישיבת הנהלת העיר וחילופי צעקות בין השניים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר