האנטישמיות נמשכת

צרפת: הושחתה אנדרטה לזכר בית כנסת

אנדרטת זיכרון בעיר שטרסבורג שבצרפת לזכר בית כנסת שהוצת על ידי הנאצים במלחמת העולם השנייה, הושחתה בידי אלמונים. ראש העירייה: "ברור שמדובר בעוד מעשה אנטישמי" (בעולם)

האנדרטה שחוללה (צילום: עיריית שטרסבורג)

האנטישמיות נמשכת: אנדרטת זיכרון בעיר שטרסבורג שבצרפת לזכר בית כנסת שהוצת על ידי הנאצים במלחמת העולם השנייה, הושחתה בידי אלמונים.

בליל שבת קודש הופלה המצבה, שמשקלה מעל שני טון ונגררה ממקומה. עם זאת, במקום לא נכתבו כתובות נאצה.

ראש העירייה רולאנד ריס, הגיע למקום עם מפקד משטרת המחוז ואמר כי "ברור שמדובר בעוד מעשה אנטישמי, והפעם בלב העיר. אני חוזר ואומר - מספיק ודי".

סגן ראש העירייה, אלן פונטאנל, אמר כי "האנדרטה עברה ונדליזם. זה בבירור פעולה אנטישמית חדשה בעירנו. אנחנו עושים כל שביכולתנו ביחד עם המשטרה כדי שהאחראים למעשה הזה ייעצרו ויועמדו לדין".

רבה של שטרסבורג, הרב אברהם ווייל, חבר הוועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' אמר כי במקום מוצבות מצלמת אבטחה ע"י עיריית שטרסבורג. על פי הסרטון נראה רכב שנכנס למתחם, ולפחות שני אנשים מטיחים בעזרת הרכב את מצבת האנדרטה ארצה.

הסרטון הועבר לשירותי הביטחון של שטרסבורג ולמשטרת הז'נדרמריה שפחתו מיד בחקירה. היום ייפגש הרב וויל עם ראש העיריה ומפקדי המשטרה.

הרב ווייל אמר כי אי אפשר להתרגל למעשי אנטישמיות שכאלה ועל זרועות החוק בצרפת לטפל בזה בשיא הנחישות ובמהירות. "אין לנו ההערכה מדוע עולה הגל העכור הזה דוקא עכשיו וליבי חושש מה יילד יום. מה יבוא אחרי חילול קברים ואנדרטאות. אנחנו לא פוחדים חלילה, העיר וסביבתה הם המקומות השקטים ביותר בצרפת ונמשיך את אורחות חיינו דוקא על רקע משנכנס אדר וכפי שגבר ישראל על אויביו ע"י הוספת תורה ומצוות וחיזוק כל הקדוש והיקר לעם היהודי כך נתגבר גם על הפושעים הללו".

כזכור, לפני כשבועיים חוללו עשרות מצבות בבית הקברות היהודי בעיר קצנהיים בצרפת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר