סוער בש"ס

מנכ"ל התנועה נגד החתן של היו"ר וסגן ראש העיר

מתיחות חדשה בסיעת ש"ס בירושלים: מנכ"ל התנועה חיים ביטון נגד רוני דהן, חתנו של אריה דרעי וסגן ראש העיר אברהם בצלאל • המתיחות, העימותים וההכחשות (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
רוני דהן וחיים ביטון (צילום: יעקב כהן ובאדיבות המצלם)

הסיפור שמסעיר את סיעת ש"ס הירושלמית: מתיחות חדשה התעוררה השבוע בתוך סיעת ש"ס בה מעורבים חתנו של יו"ר ש"ס רוני דהן, מנכ"ל ש"ס חיים ביטון וסגן ראש העיר אברהם בצלאל.

המתיחות החלה בשבועיים האחרונים, עת החלו הישיבות לניתוב תקציב עבור מוסדות החינוך בירושלים. תקציב המבוסס על הלוואת ענק אותה אישר שר הפנים ויו"ר ש"ס השר אריה דרעי לעיריית ירושלים, כאשר מתוך תקציב של מיליארד שקל, 360 מיליון הוקצה עבור החינוך החרדי.

העיתונאי רפי פרלשטיין דיווח ב'ידיעות ירושלים' כי בפעימה האחרונה של הסטות הכספים הוחלט להעביר כספים ממוסדות שאינם בהליכי תב"ע למוסדות שבינויים כבר בביצוע בחודשים אלו, ביניהם כעשרה מיליון ש"ח שיועדו עבור מוסדות המזוהים עם ש"ס, כשראש העירייה משה ליאון מתחייב בפני ש"ס שבפעימה הבאה יוחזר התקציב עבור רשת החינוך הספרדית. הסיכום נסגר בין ראש העירייה, לבין סגנו מחזיק תיק החינוך, אברהם בצלאל מש"ס ומנהל הסיעה רוני דהן.

אלא שבשלב זה החלה המתיחות הקיימת בין מנכ"ל ש"ס חיים ביטון לאברהם בצלאל ורוני דהן שמשמש בתפקידו כמנהל הסיעה בירושלים לצוץ על פני השטח. סגן ראש העיר צביקה כהן התנגד להעברת התקציב עד לאישור רשמי של מנכ"ל ש"ס חיים ביטון.

לדברי בכירים בש"ס, ביטון שנמצא במתיחות עם דהן הצעיר לא אהב את העברת התקציב למוסדות ש"ס מאחורי גבו, ובהליך מזורז נקבעה פגישה בלשכתו של ראש העיר משה ליאון בה השתתפו חיים ביטון וצביקה כהן ללא נוכחותם של אברהם בצלאל ורוני דהן.

בשלב האחרון של הפגישה צורפו האחרונים לפגישה. ב'ידיעיות ירושלים' דווח כי ברגעים אלו נרשמה מתיחות שיא בחדר בין הצדדים. כאשר ביטון מפטיר לעבר בצלאל שמשמש בתפקידו כסגן ראש העיר: "אני מבין שמאז שנהיית סגן התחלת לעוף על עצמך", עקץ ביטון את בצלאל.

לאחר דין ודברים סוכם כי הסטת התקציב תוקפא עד שביטון ישוב עם הסכמות מלשכתו של דרעי. לאחר שהסתיימה הפגישה המשיך ביטון ללשכתו של כהן, שם התנהלו חילופי דברים שנשמעו למרחוק. כהן תקף בחריפות את דהן, וטען כי הוא מנסה לדחוק את רגליו מסיעת ש"ס המקומית. בהמשך השבוע התקבל האישור המיוחל מלשכתו של דרעי, והמהלך עבר בתחילת השבוע בוועדת הכספים. בסביבתו של צביקה כהן טוענים כי לאור מערכת היחסים עם דהן, הוא נשמע באחרונה מאיים להתפטר מתפקידו.

תגובות

רוני דהן: "מדובר באוסף רכילויות סרק שאין בינם לבין המציאות דבר וחצי דבר. עובדי ונבחרי שס בירושלים בראשות יו"ר הסיעה הרב צביקה כהן, עובדים בהרמוניה ובאחדות שלשמה הם נבחרו. מצער שיש מי שמנסה לערער את אחדות השורות במפלגה, לא נגרר להשמצות".

חיים ביטון: "ראשית הדיון שהתנהל התייחס לעניין הסתת תקציבים ממוסדות רשת החינוך בני יוסף וזה אך ברור שזה מתפקידי וחובתי כמנכ"ל הרשת לטפל בעניין . יחסיי עם כלל חברי המועצה בירושלים נהדרים וגם עם רוני דהן . איני מתכוון להתייחס לשאר הנושאים שהעלית שהינם רכילויות בעלמא".

צביקה כהן: "אין כל ויכוח בין נציגי ש"ס. מחזיק תיק חינוך הרב אברהם בצלאל, הבין לתפיסתו המקצועית שאפשר לעשות את ההסתות בתיאום עם ראש העיר ואנחנו כמובן מסכימים להחלטתו ומגבים אותה.

"יחד עם זאת כיוון שנושא זה צריך להגיע לוועדת הכספים לאישורה הסופי, הוחלט על ידי כמחזיק תיק הכספים, לזמן אף את מנכ"ל רשת החינוך חיים ביטון להשלמת האינפורמציה הסופית גם מול ראש העיר, גם מול מחזיק תוך החינוך ומולי כמחזיק תיק הכספים.

"לגבי רוני דהן: תמיד בתחילת קדנציה לוקח זמן בקליטת עובדים חדשים בכל לשכה. בקרוב הכל יבוא על מקומו בשלום".

אברהם בצלאל: "לא היו כיפופי ידיים. היה דיון ענייני שהתכנס במטרה ללבן לעומק את נושא הסטות הכספים, שלבסוף הסתיים בהסכמה רחבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר