'מאוישת' בבובה

החללית עגנה בחלל • צפו בתיעוד המדהים

החללית הפרטית הראשונה הגיעה ליעדה, ובתוכה בובה המדמה אסטרונאוט, בדרך להחזרת הטיסות המאוישות באסטרונאוטים מארה"ב לחלל ולהפעלת טיסות... מסחריות (מעניין)

רגעי השיגור (צילום: נאס"א)

שיגור החללית הפרטית הראשונה של חברת SpaceX הצליחה, והצהריים (ראשון) עגנה בתחנת החלל הבינלאומית. מדובר בצעד ראשון לקראת הפעלת הטיסות המסחריות לחלל.

בשיגור הניסיוני, השיבו בסיפון החללית בובה בדמות אדם. לפני השיגור, כינה אותה מנהל טיסות החלל המאויישות בנאס"א, וויליאם גרסטנמייר כ"צעד קריטי" לקראת קבלת החלטה אם ניתן יהיה לשגר אסטרונאוטים על סיפונה של החללית המסחרית.

אם הכל יילך כשורה, ובדיקות החירום יעברו בשלום, תשתמש SpaceX בקפסולה כדי לשגר שני אסטרונאוטים לתחנת החלל הבינלאומית כבר בחודש יולי הקרוב, שמונה שנים לאחר השיגור המאויש האחרון מאדמת ארה"ב.

חברת SpaceX משגרת חלליות רבות לחלל, אך מדובר בפעם הראשונה שהם מצליחים לשגר חללית בעלת יכולת לשאת בני אדם.

החללית עוגנת בתחנת החלל (צילום: נאס"א)

החברה שייכת לאלון מאסק, שכבר הצהיר בעבר על חזונו להטיס אנשים לחלל. לפני כשנה, הודיעה החברה כי בחרה בשני אנשים ששילמו פיקדון כספי משמעותי על מנת להיות בין הראשונים שיקיפו את החלל.

הנבחרים עדיין צריכים לעבור מגוון בדיקות רפואיות, אבל בינתיים, הצעד המשמעותי של היממה האחרונה, של שיגור החללית בהצלחה ועגינתה בשלום בתחנת החלל, מקרבת את היום בו ישוגרו טיסות מסחריות לחלל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר