לאחר שבוע

המשטרה זיהתה חשודים בתקיפת הרב הראשי לארגנטינה

משטרת בואנוס איירס זיהתה בתיעודי מצלמות האבטחה מספר חשודים בהכאתו של הרב הראשי הגאון הרב גבריאל דוידוביץ, שעדיין מאושפז בבית החולים - בשל החבלות שספג (חדשות, בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
הרב דוידוביץ' בבית החולים (צילום: שגרירות ישראל בארגנטינה)

שבוע לאחר שהרב הראשי לארגנטינה הותקף בידי ברנשים בביתו שבבואנוס איירס הבירה, זיהתה המשטרה מספר חשודים במעשה.

כזכור, הגאון הרב גבריאל דוידוביץ, רבה הראשי של המדינה ונשיא ארגון הגג של יהודי המדינה AMIA, הוכה על ידי כנופיה שפרצה לביתו באישון ליל. הפורצים אף השמיעו דברי נאצה כנגדו ושדדו חפצי ערך.

לפי ג'ורג' מאקרי, פוליטיקאי בכיר במפלגת השלטון בארגנטינה, משטרת בואנוס איירס עברה על תיעוד מצלמות האבטחה וזיהתה בהם מספר חשודים בתקיפה. לא נמסר אם אותם חשודים נעצרו כבר.

את הדברים מסר מאקרי לעיתונאים שפגשו אותו בנתב"ג, כשעשה דרכו לכנס בינלאומי לראשי ערים שהתקיים בירושלים.

על פי דיווח באתר 'טיימס אוף ישראל', השוטרים הצליחו לזהות את החשודים לאחר שהבחינו במספרי לוחיות הזיהוי על המכוניות שבהם עזבו את המקום.

מתוך הקהילה בבואנוס איירס יש המכחישים את דיווחו של מאקרי. גורמים שהזדהו כבני משפחת הרב, שוחחו עם כתב תאגיד 'כאן' וטענו כי הידיעה אינה נכונה וכי המשטרה טרם זיהתה חשודים במעשה.

הרב דוידוביץ עצמו עדיין מאושפז עם פציעות קשות וחבלות שספג באירוע התקיפה, שיש שמתעקשים לזהותו כאירוע אנטישמי. גורמים בקהילה, לעומת זאת, אמרו כזכור ל'כיכר השבת', כי המניע קשור ככל הנראה לפרשייה של גט שבה היה הרב מעורב.

גם הרב הארגנטינאי הבכיר הרב יצחק סקה, אמר בראיון באולפן 'כיכר השבת', כי "קשה מאוד להגיע למסקנה שהתקיפה של הרב דוידוביץ' היא על רקע אנטישמי. עובדה שלא תקפו את הרבנית".

מאוחר יותר, עם התאוששות יחסית של הרב המוכה, אמר הוא עצמו לערוץ תקשורת מקומי כי איננו בטוח שמדובר בתקרית אנטישמית.

הרב סקה באולפן 'כיכר' לאחר התקיפה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר