"התחנני" - הפקת ענק

נער הפלא שהרעיד לבבות - מתחנן למען התורה

קוֹלִי שְׁמַע וּרְאֵה דֶּמַע עֵינִי: מוטי ויזל, שבנערותו הרעיד לבבות בקולו המיוחד, זועק היום ברגש את תחינת עמלי התורה בניגונו המיתולוגי של ר' משה גולדמן - 'פנה לעלבון' (חרדים)

מוטי ויזל מתוך הפקת הענק (צילום: ישראל זילברברג)

עולם התורה נושא עיניים לקראת מגבית "התחנני" להצלת רשת הכוללים "יששכר באהליך" בראשות הגר"א ויסבורד שליט"א, שתתקיים בימי רביעי וחמישי השבוע.

במהלך השבוע החולף, התפרסם תיעוד מרטיט של כנס פתיחת המגבית בבית מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א, בו מגיעה זעקת כאלפיים אברכים לאזניו של מרן שליט"א, אשר פורץ בבכי למשמע צרתם של אלו.

כפי שפורסם, מרן שליט"א יצא מגדרו נוכח מצבה הקשה של רשת הכוללים המפוארת, והודיע על כוונתו לצאת למעמד תפילה היסטורי בציון הרשב"י במירון.

מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי צפוי לצאת ביום שני, בעוד כשבועיים, למסע היסטורי לציון הרשב"י במירון, כדי להעתיר בתפילה עבור תורמי רשת הכוללים "יששכר באוהליך".

'כיכר השבת' חשף את נוסח דבריו של הגר"ח, אותם הוא העלה על גבי כתב, כפי שנשלחו לתורמים.

"וגם אני בלי נדר אשתדל להתאמץ ולנסוע להתפלל עבור התורמים בקבר הרשב"י במירון", כתב בין היתר מרן שר התורה, כשהוא בורר את מילותיו.

מכתבו של הגר"ח

כאמור, להפתעת מקורביו ובני ביתו הודיע הגר"ח כי בכוונתו להתאמץ לנסוע עד הצפון, בשונה ממנהגו, וזאת כדי להתפלל על קבר הרשב"י ובנו עבור תורמי רשת הכוללים שנקלעה לקשיים.

טרם ידוע האם המסע למירון יהיה באמצעות מסוק או ב'טנדר' המיצובישי שנקנה במיוחד עבור מסעותיו של הגר"ח קנייבסקי ברחבי הארץ.

מקורביו של הגר"ח מציינים בפני 'כיכר השבת' כי מדובר במסע נדיר, שכן הוא לא היה בקבר הרשב"י קרוב ל-30 שנה.

אוהל מיוחד צפוי להיבנות במתחם הציון, לשם יגיע הגר"ח יחד עם עשרות מתורמי הרשת, שיורשו להצטרף למסע.

בצוות הקמפיין בקשו להמחיש את גודל השעה וחומרתה, באמצעות שיר מרטיט, אשר הותאם לניגונו המיתולוגי של ר' משה גולדמן ז"ל – "פנה לעלבון", ובהשראת המילים המקוריות, "קולי שמע וראה דמע עיני", אשר בוצעו בפתיח השיר באופן ווקאלי.
וכך, חברו להם אמן הרגש החסידי מוטי ויזל, וחברי המקהלה יעקב רוטבלט, סיני ברמץ ודיויד טויב, אותם מלווה בעיבוד מרגש ועמוק שמוליק וינרייך, והנפיקו באולפני "אנחנו וצאצאינו" את יצירת הרגש "התחנני", המתארת את שאיפתם של אברכי הכוללים לשבת בבית ה' על אף הקשיים והמחסור, והם זועקים לתורה הקדושה שתפיל את תחינתה - תחינתם לפני הקב"ה, כי "מבלעדיך אבדתי בעניי".
כהקדמה לשיר מובאת עדותו של הגה"צ רבי חזקיהו מישקובסקי שליט"א, המספר בכנס בבית מרן הגר"ח את הסיפור אודות האשה אשר בקשה בדמעות לדאוג למלגת הכולל של בעלה, והיא מתחננת "אני רוצה שישאר בכולל, שימשיך לעשות שטייגן!", עדות שהביאה את מרן שליט"א להתייפח בבכי, תיעוד המופיע גם הוא בקליפ המרהיב שצורף לשיר.

ייזום: ירח טוקר | לחן מקור: "פנה לעלבון", ר' משה גולדמן ז"ל | שירה: מוטי ויזל | עיבוד מוזיקלי: שמוליק וינרייך | עיבוד קולי: דיויד טויב | מקהלה: יעקב רוטבלט, סיני ברמץ, דיויד טויב | הופק, הוקלט וצולם באולפני "אנחנו וצאצאינו" | מיקס: מאיר גרשטיין | עריכת וידאו: ישראל זילברברג

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר