"ללא נפגעים"

דיווח בסוריה: צה"ל ירה פגז טנק אל קוניטרה

סוכנות הידיעות הסורית טוענת כי צה"ל ירה הלילה פגז טנק אל הכפר חדר שבקוניטרה. לטענתם, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בצה"ל בינתיים לא התייחסו כלל לטענות (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: עופר צידון, פלאש 90)

צה"ל תקף שוב בסוריה? סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה "סאנא" דיווחה אמש (ראשון), כי צה"ל ירה פגז לאזור הכפר חדר שבמחוז קוניטרה. על פי הדיווח לא היו נפגעים כתוצאה מהירי ולא נגרם נזק. בישראל לא הגיבו לדיווחים ולא ידועה סיבה ברורה לירי כזה.

זו לא הפעם הראשונה שהסורים טוענים שצה"ל יורה פגזים לשטח סוריה. לפני כחודש תקף צה"ל מטרות איראניות בשטח סוריה ביניהם עמדות תצפית בסמוך לגבול עם ישראל. הסורים מצדם טענו כי צה"ל ירה על בית חולים הרוס בעיר קוניטרה אך האמינות של הדיווחים הסורים נמוכה מאד.

על פי דיווחים אחרים בסוריה, התקיפה ההיא הביאה ללפחות ארבעה פצועים בקרב תומכיו של אסד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר לאחר מכן, כי ישראל אכן אחראית לתקיפות. "אנחנו פועלים כל יום, נגד איראן ונגד הניסיונות שלה להתבסס באזור", אמר נתניהו לפני המראתו לוועידת וורשה שנערכה בחודש שעבר בפולין ועסקה רבות בהתבססות האיראנית בסוריה.

לאחרונה, לאחר כמה שנים של עמימות, ישראל הצהירה בצורה מפורשת על פעולותיה הצבאיות, כנגד התבססות איראן בסוריה. שיאה של המתיחות בנושא הגיעה לפני כחודשיים - אז תקיפה בשדה התעופה בדמשק שנועדה להבריח מטוס איראני גררה יירוט לא-שגרתי של רקטה סורית שכוונה לחרמון.

בתגובה, שעות ספורות אחר כך צה"ל פתח בשורת תקיפות נגד יעדי כוח קודס האיראני בסוריה, ולקח עליהן אחריות בצורה מפורשת. בישראל מצהירים מפורשות, כי לא יאפשרו התבססות איראנית בגבול ישראל וחלק גדול מהשיחות הצפופות עם הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין הן סביב נושא זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר