צפו

זלמן שטוב בסינגל קליפ חדש: "טאפ צ'אי"

הזמר והיוצר זלמן שטוב בסינגל קליפ חדש, מושקע ולא שגרתי לקראת חג הפורים. שטוב כתב והלחין את המילים ואילו על ההפקה המוזיקלית הופקד המוזיקאי יפתח דקל (סינגלים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

זלמן הוא אמן רגש ירושלמי הידוע בקולו העמוק ובמוזיקה הייחודית שלו, משלב בין תפילות מוזיקליות, לבין הופעות וקומזיצים ברחבי העולם.

כמה חודשים אחרי שהוציא את הסינגל הראשון שלו – "קרן אור" שזכה ללא מעט השמעות, משחרר זלמן את הסינגל השני מלא האנרגיות – "טאפ צ'אי", מתוך מה שהולך להיות האלבום הראשון.

זלמן מספר, כי את המילים טאפ צ'אי שמשמעותן היא "לחיים", למד כשהיה במדינת לאוס שבמזרח הרחוק, שם יש מקומות בהם אומרים טאפ צ'אי לפני ששותים, אך לא שותים, ממשיכים לדבר ולאחר מכן אומרים "נאק צ'אי", כלומר, "שותים", ורק אז שותים.

הרעיון שלא שותים כשאומרים לחיים, תפס אותו, ולכן בחר לקרוא לסינגל החדש, המדבר על ייאוש ותקווה – לחיים, מאחר וגם הייאוש וגם התקווה הם חלק בלתי נפרד מהחיים, ובסופו של דבר, אדם שיודע שהמטרה היא החיים – אולי ייפול לייאוש, אך ינסה לצאת ממנו כמה שיותר מוקדם, כי אדם מיואש ובלי תנועה - הוא אדם מת, או במילים אחרות – "חי מצווה".

הקליפ יוצא הדופן במוזיקה החסידית שנכתב על ידי זלמן שטוב ודור כהן, מנסה להביע שוב בצורה מקורית ביותר את הרעיון שאדם אשר נתקע בייאוש הוא אדם מת.

"את המילים המקוריות שלי ביססתי על מה שכתוב "כן תהיה לנו", דהיינו, אנחנו עדיין לא נמצאים במצב של אורה ושמחה, אך אנו מקווים לשם", אומר זלמן. "כתבתי את המילים לפני כמה חודשים בלילה שירדו ממטרים עזים, והכל התחבר יחד בהרמוניה נפלאה".

השיר הולחן בהבדלה לפני שנתיים, ומאז הוא מושר בהבדלות רבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר