בלגיה

מצג אנטישמי: חסיד מעשן סיגר - ופושט יד

בקרנבל שהתקיים בעיר אלסט, הוצגו בובות בדמות חסידים בעלי אף ארוך, פנים מרושעות, פאות מסולסלות ושטריימל • הרב הראשי: "מזכיר ימים אפלים בתולדות אירופה" (חדשות)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
הבובות בתהלוכה (צילום: DR)

אנטישמיות בבלגיה: במסגרת קרנבל בובות שהתקיים בעיר אלסט שבבלגיה, הוצגו שתי בובות אנטישמיות וגררו זעם.

בקרנבל, שהתקיים אמש (ראשון) בחוצות העיר ומומן גם על ידי ארגון 'אונסקו' של האו"ם, הוצגו בפני המבקרים בין יתר הבובות, שתי בובות ענק בדמות חסידים בעלי אף ארוך, פנים מרושעות, פאות ארוכות ושטריימלים.

הבובות, שהזכירו את התעמולה הנאצית טרום-השואה, סיירו ברחובות אלסט, כשאחד ה'חסידים' מעשן סיגר ובו בזמן פושט ידו לנדבה. למרגלותיהם נראו גם שטרות ומטבעות כסף רבים, בהקשר למצבה המידרדר של הכלכלה במדינה.

רבה הראשי של המדינה, הרב אברהם גיגי, המשמש גם נציג 'ועידת רבני אירופה' במוסדות האיחוד האירופי, גינה את המצג. לדבריו, "התמונות הקשות הללו מזכירים ימים אפלים בתולדות אירופה.

"החלק החמור ביותר בעניין, היא העובדה שהקרנבל המביש הזה מתקיים בחסות 'אונסקו'. במקום שארגון בינלאומי שכזה ישווק ערכים של סובלנות וכבוד, הם משווקים רעיונות של שנאה אנטישמיות הסתה וגזענות.

"אני מודאג מגילויי האנטישמיות בבלגיה, שבימים אלה גוברים, להערכתי, מאחר ובימים אלה מתנהל משפטם של שני המחבלים שרצחו שניים ופצעו שניים במוזיאון היהודי בבלגיה, וממעשי האנטישמיות הגוברים בכלל ברחבי אירופה".

הרב גיגי, השוהה בימים אלו בישראל, הבטיח: "בסוף השבוע אשוב לבלגיה ואוועד עם הנציבה הממונה על האנטישמיות וראשי האיחוד האירופי, כדי להשמיע את קולה של יהדות אירופה, ולשמוע מהם כיצד בדעתם לטפל באופן מערכתי בנחישות נגד האנטישמיות בכל צורותיה האפלות. יש להם את הכלים הנדרשים בכדי לאכוף את חוקי האיחוד נגד התופעות והמעשים הללו".

יצויין שאין זו הפעם הראשונה שבה מוצגים יהודים באופן נלעג ומלא שנאה במסגרת פסטיבלים וקרנבלים ברחבי אירופה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר