שבוע אחרי

רבה הראשי של ארגנטינה שוחרר מבית החולים

הגאון רבי גבריאל דוידוביץ', שהותקף לפני כשבוע בידי פורעים ככל הנראה על רקע פלילי, וספג חבלות קשות - עושה כעת את דרכו לביתו שבבואנוס איירס לשמחת בני קהילתו (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
הרב דוידוביץ (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

שמחה בקהילה: הרב הראשי לארגנטינה ונשיא ארגון הגג של יהודי המדינה (AMIA), הגאון רבי גבריאל דוידוביץ', שוחרר בשעה האחרונה (שני) מבית החולים.

הרב דוידוביץ', שהותקף והוכה לפני כשבוע בביתו באישון ליל בידי פורעים, אושפז עם חבלות קשות שספג, ופציעות בצלעותיו ובריאותיו. את השבוע האחרון העביר בבית החולים דיאגנוסטיקו, עד לשחרורו כעת להמשך מנוחה והתאוששות.

כפי שנודע ל'כיכר השבת', הרב עושה כעת את דרכו לביתו, ברובע אונסה שבבואנוס איירס הבירה.

לצד השמחה בקהילה לאור השחרור, בהיכלי הישיבות שבארגנטינה נפתחו היום הלימודים בתפילות שהוקדשו לרפואתו השלמה של הרב הבכיר.

כזכור וכפי שנחשף ב'כיכר השבת', סביר להניח כי הרקע לתקיפה האכזרית לא היה אנטישמי אלא פלילי, בהקשר לפרשת גט שהיה מעורב בה.

מספר ימים לאחר התקיפה, שחזר הרב דוידוביץ את שהתרחש. "התעוררתי בבהלה לקול רעשים בחדר השירותים שצמוד לחדר השינה שלי", סיפר הרב, "ניגשתי לחדר השירותים ושם אני מוצא את עצמי עם אדם שנכנס מחלון צר של השירותים שפונה לרחוב. ניסיתי להיאבק בו. רצתי לפתח הבית, פתחתי את הדלת וצעקתי 'הצילו'.

"באותו רגע נכנסו לבית שאר חברי הכנופייה, שמנתה שבעה בסך הכל. הם השכיבו אותי על הרצפה, עם הפנים כלפי מטה. התחננתי שיתנו לי לנשום. הם כיסו לי את הראש והתחילו לדרוך עליי ולבעוט בי. כאן איבדתי את ההכרה".

שמו של הרב לתפילה: הרב גבריאל צבי בן גרסיילה, לרפואה שלמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר