טלטלה נוספת

דיווח: נשיא איראן ביקש מהמנהיג העליון להתפטר

אחרי התפטרות שר החוץ זריף, התפטרות נוספת? לפי כמה דיווחים, נשיא איראן חסן רוחאני הודיע היום למנהיג העליון עלי ח'אמנאי כי הוא מעונין להתפטר מתפקידו הבכיר (העולם הערבי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
רוחאני וחמינאי (צילום: Attila JANDI / doamama / Shutterstock)

דרמה ברפובליקה השיעית: נשיא איראן חסן רוחאני ביקש היום (רביעי) מהמנהיג העליון עלי ח'אמנאי להתפטר מתפקידו, צעד הבא זמן קצר אחרי הודעה דומה של שר החוץ מוחמד זריף.

"אמרתי למנהיג שלנו", צוטט רוחאני בכלי תקשורת איראני, "שהתנאים שאנחנו חיים בהם הם תנאי מלחמה, ושהמדינה זקוקה למפקד שיוביל את חזית המלחמה עם האויב".

לפי סוכנות הידיעות הרוסית 'ספוטניק', רוחאני הציע לחמינאי "להנהיג את המדינה במלחמה הכלכלית, וביקשתי ממנו להוביל את המלחמה הזאת כשהממשלה והעם מאחוריו. הוא השיב לי שהנסיבות הן של מלחמה, ושאנחנו צריכים מפקד בחזית...".

מוקדם יותר היום האשים נשיא איראן חסן רוחאני את ארצות הברית בשימוש בלחץ כלכלי על מנת להפיל את משטרו, ותקף אותה בנאום שנשא במחוז הצפוני ג'ילאן: "אנחנו נמצאים במלחמה פסיכולוגית עם אמריקה ובעלות בריתה. מטרתן היא לשנות את המשטר, אך לא נרשה זאת מפני שהאומה וההנהגה שלנו מאוחדות נגד אויבינו".

באשר להתפטרות שר החוץ מוחמד ג'וואד זריף בשבוע שעבר, אישר היום דובר משרד החוץ בארהם קאסמי כי הוא נקט בצעד זה - שכזכור לא התקבל בידי הנשיא - משום שלא עודכן על ביקורו של נשיא רוסיה אסד בטהרן הבירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר