דרום אפריקה

בגלל חמניות: חקלאים לבנים רצחו ילד שחור

החקלאים תפסו ילד בחשד שגנב מהם חמניות בשווי של כעשרים שקל, והשליכו אותו למותו מטנדר נוסע. מהומות פרצו בעיירה קוליני, וביהמ"ש שלח אותם למאסר ממושך (בעולם)

חמניות (צילום: Hadas Parush/Flash90)

פיטר דורווארד ופיליפ שוט, חקלאים לבנים מדרום אפריקה, הורשעו היום (רביעי) משום שרצחו ילד שחור.

לפני כשנתיים הם תפסו את מתלהומולה מוסוו, ילד שחור, בחשד כי גנב מהם חמניות בשווי 80 ראנד, המטבע הדרום אפריקאי, השווה בערכו לכעשרים שקלים.

השניים תפסו את הילד והעלו אותו על הטנדר. לפי הכרעת הדין, הם השליכו אותו תוך כדי נסיעה ובכך גרמו למותו של הילד. מנגד, הם טענו להגנתם, כי העלו אותו על הטנדר על מנת להעבירו לתחנת המשטרה, אך הילד קפץ במטרה לברוח ולחמוק מדין.

מהומות פרצו ברחבי העיירה קוליני בו מתגוררים השניים. במהלך ההפגנות האלימות, הציתו חנויות ובתים של לבנים, ובהכרעת הדין, בחר השופט להתייחס לכך: "אי אפשר להתעלם מהזעזוע של הקהילה כתוצאה מהמקרה הזה", כתב.

השופט, רונלד הנדריקס, בחר להרשיע את השניים ברצח, בחטיפה ובאיומים. "רצח הוא ללא ספק העבירה החמורה ביותר שאפשר לבצע. לקחתם את המנוח והשלכתם אותו מהטנדר. המעשים שלכם באותו היום היו מבישים".

בהכרעת הדין גזר השופט על פיטר דורווארד עונש של 18 שנות מאסר, ועל פיליפ שוט עונש של 23 שנות מאסר. לדברי השופט, הוא התחשב ונתן להם עונש קל," מכיוון שלא הייתה כוונה ישירה לרצוח את המנוח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר