לראשונה

מכרז 'מחיר למשתכן' בבני ברק יצא לדרך

המכרז הראשון לדירות ב'מחיר למשתכן' בעיר חרדית יצא לדרך בעיר בני ברק, עם פרסום חוברת המכרז לקבלנים. המחיר המקסימלי למטר עלה, אך המחיר הסופי עדיין יהיה זול (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
בני ברק (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

אחרי עשרות אלפי דירות ברחבי הארץ ב'מחיר למשתכן', התכנית הממשלתית המוזילה משמעותית את מחירי הדירות מגיעה לראשונה גם לעיר חרדית.

חוברת המכרז, לבניית 1,183 יחידות דיור בעיר בני ברק, פורסמה היום (רביעי), תחת הכותרת "מכרז "לצביון חרדי" במסלול מחיר למשתכן".

המועד האחרון להגשת הצעות הוא כבר בשבוע הבא, בתאריך 13/03/2019, והמחיר המקסימלי למטר על פי המופיע במכרז הוא 10,900 ש"ח.

עם זאת, ל'כיכר השבת' נודע כי המחיר עודכן כבר לסכום של 11,200 ש"ח למטר, בניגוד לנכתב בחוברת. גורם בענף הנדל"ן המקומי הסביר כי כי עדיין, המחיר לדירה, יהיה זול מהרגיל בעיר.

לפי חישוב שערך הגורם, המשמעות היא, כי מחיר דירה בגודל של מאה מטר, גם אחרי עדכון המחיר למטר, יגיע לכמיליון ומאה אלף ש"ח, מחיר מוזל ביחס לבני ברק.

למרות שהדירות מתוכננות לחרדים, ברשות מקרקעי ישראל מבהירים כי המכרז פתוח לכלל הציבור, וזאת ככל הנראה על מנת למנוע עתירות משפטיות נגד המכרז.

"רמ"י מצהירה כי מאפייני התכנון במתחמים המשווקים במכרז זה מותאמים לאוכלוסייה חרדית. עם זאת יובהר כי המכרז פתוח לכל מציע באופן שוויוני ויחידות הדיור שייבנו במסגרתו תימכרנה כדירות מחיר למשתכן", נכתב במכרז.

גורם המתמצא בשוק הנדל"ן הבני ברקי מעריך כי למרות ההוזלה במחיר, ישנם מספר בעיות במכרז, ובשל העובדה כי רק 10% מהדירות מיועדות למכירה בשוק החופשי, ספק אם יהיו קבלנים רבים שייגשו למכרז.

העמודים הראשונים מתוך המכרז:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר