'הסית לגזענות'

המשטרה בוחנת פתיחת חקירה נגד בן ארי

מועמדותו לכנסת אושרה היום ברוב דחוק, אך ד"ר מיכאל בן ארי ניצב כעת בפני מכשולים אחרים ובהם עתירה לבג"ץ ואולי גם חקירה משטרתית בשל התבטאויות שלו מהעבר (אקטואלי)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
בן ארי, היום בכנסת (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

במשטרה ובפרקליטות בוחנים בימים האחרונים לפתוח בחקירה פלילית נגד ד"ר מיכאל בן ארי, מועמד 'עוצמה יהודית' לכנסת - כך דווח הערב (רביעי) ב'חדשות 13'.

השיקול לפתיחה בחקירה נגדו הוא בגין התבטאויותיו בעבר, שצוטטו בהכרעות היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן, מדוע לפסול אותו מהתמודדות לכנסת.

על פי הדיווח, הגורמים הרלוונטיים כבר החלו בגיבוש חוות דעת בעניין, והם עשויים להגיש אותן תוך מספר שבועות. ההערכה היא כי יש תשתית ראייתית לחקירה כזו, אך המרחק לכתב אישום עוד רב.

מעוצמה יהודית נמסר בתגובה כי "התנהלות הפרקליטות ובראשם פרקליט המדינה שי ניצן והיועמ"ש מנדלבליט היא המשך ישיר להתנהלותם בשאלת הפסילה של חברי עוצמה יהודית. הניסיון של ניצן ומנדלבליט להשפיע על הליך הבחירות בישראל ולהשחיר את דמותו של ד"ר בן ארי הוא ניסיון חמור שיש לדחות אותו על הסף".

בעוצמה יהודית תוקפים גם את עיתוי הפרסום ומוסרים כי: "ד"ר בן ארי מפרסם את דעותיו במשך שנים רבות, ורק היום, לאחר החלטת הוועדה שלא לקבל את עמדת היועמ"ש החליטו בפרקליטות לפרסם על 'בחינה' לפתיחה בחקירה. זו התנהלות מטרידה ועושה רושם שהפרקליטות מנסה שוב לגרום לפסילתו של ד"ר בן ארי בכלים פסולים".

בנוסף, אחרי אישור התמודדותו לכנסת ברוב דחוק בוועד הבחירות המרכזית, הודיעה ח"כ סתיו שפיר ממפלגת העבודה כי תגיש עתירה לבג"ץ על מנת לפסול את ריצתו לכנסת של בן ארי.

לדבריה, היא תעתור "כדי שהכהניסטים, הגזענים והמסיתים בן גביר ובן ארי לא יוכלו להתמודד בבחירות לכנסת. אנחנו נדאג להרחיק את הגזענים האלימים והמסיתים הללו - ממשיכי כהנא שגם תנועת הליכוד השוותה בינו לבין חוקי הנאציים - מבית הנבחרים של המדינה היחידה של העם היהודי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר