התחממות בדרום

כיפת ברזל יירטה רקטת קסאם שנורתה מעזה

מערכת כיפת ברזל יירטה רקטה שנותה מרצועת עזה. בעקבות הירי, נשמעו אזעקות צבע אדום במספר יישובים בעוטף עזה • דיווחים ערביים: צה"ל מגיב כעת בירי ארטילרי (צבא וביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
יירוט (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

אזעקת צבע אדום נשמעה הערב (רביעי) בחלק מיישובי עוטף עזה, בעקבות שיגור רקטה מרצועת עזה. הרקטה יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל.

דובר צה"ל מסר כי "הופעלה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית אשכול בעקבות זיהוי של שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח הארץ. מערכת ההגנה האווירית הופעלה בעקבות השיגור".

לפני כן הופעלה התרעה בישומון פיקוד העורף בשטח פתוח סמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה, ולפי צה"ל, מבדיקה עולה כי ההתרעה הופעלה כתוצאה ממטען שהושלך כחלק מהפרת סדר ולא חצה את גדר המערכת.

ההתפרעות על הגדר וידוי המטענים, הערב (צילום: מתוך פייסבוק)

במועצה האזורית אשכול, בשטחו נשמעו האזעקות, עדכנו כי "בהמשך לאזעקות שהופעלו באשכול, כרגע לא ידוע על נפילות. מתבצעות סריקות במרחב".

על פי דיווחים ערביים, צה"ל מגיב בירי ארטילרי מטנקים לעבר מקורות הירי.

מוקדם יותר הערב, נשמעה אזעקת צבע אדום בחלק מישובי שער הנגב. מדוברות המועצה נמסר כי "מבדיקה ראשונית שנעשתה עם כוחות הביטחון, ככל הנראה מדובר באזעקת שווא".

מטעני חבלה בעזה, שהוצמדו בהמשך לבלונים (צילום: מתוך טוויטר)

בימים האחרונים, חידשו הפלסטינים את ההפגנות האלימות ליד הגבול בין עזה לישראל. על פי דיווחים בכלי תקשורת פלסטינים, הערב נפצעו חמישה מפגינים במסגרת העימותים עם צה"ל.

גם היום, שוגרו בלוני נפץ מרצועת עזה לעבר יישובי דרום הארץ. אלו התפוצצו ורק בחסדי שמיים לא היו נפגעים. "זר בלונים שחצה לשטחנו הפיל עצם לא מזוהה בשטחים החקלאיים מחוץ ליישוב באשכול. לפי דיווח החקלאים היה פיצוץ. לא נגרם נזק לנפש ולרכוש", נמסר מדוברות מועצת אשכול.

בתגובה לשיגור הבלונים אמש, תקפו מטוסי חיל האוויר הישראלי מספר יעדי טרור של החמאס. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל רואה בחומרה רבה כל ניסיון לפגיעה באזרחי ישראל וימשיך לפעול בתקיפות כנגד פעולות טרור אלו. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות על כל הנעשה ברצועת עזה וממנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר