העיתונאי משתף:

"שוחחתי עם יוצרי המצג, הם לא מתחרטים"

"האנשים שנפגעו חיים בעבר, בשואה. אנו לא מתחרטים, זו היתה חגיגת הומור", אמרו יוצרי הבובות האנטישמיות שהוצגו בפסטיבל בעיר אלסט שבבלגיה, לעיתונאי כנען ליפשיץ (עולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
הבובות האנטישמיות בתהלוכה (צילום: DR)

היוצרים שאחראים למצג אנטישמי בפסטיבל בובות בבלגיה, אינם מתחרטים על מעשיהם ואף חושבים שהם הומוריסטיים.

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', בקרנבל בובות שנתי שהתקיים בעיר הבלגית אלסט הוצגו בפני המבקרים שתי בובות ענק בדמות חסידים בעלי אף ארוך, פנים מרושעות, פאות ארוכות ושטריימלים.

הבובות, שהזכירו את התעמולה הנאצית טרום-השואה, סיירו ברחובות אלסט, כשאחד ה'חסידים' מעשן סיגר ובו בזמן פושט ידו לנדבה. למרגלותיהם נראו גם שטרות ומטבעות כסף רבים, בהקשר למצבה המידרדר של הכלכלה במדינה. יודגש כי הקרנבל נתמך בידי ארגון 'אונסקו' של האו"ם.

בטור שפרסם העיתונאי כנען ליפשיץ באתרים יהודיים בעולם, הוא משתף כי פנה ליוצרי הפסטיבל, בכדי לשמוע אם הם מתחרטים על המצג שזכה לגינויים רבים.

"בתחילה היתה לי איזושהי אהדה ליוצרי הקרנבל האנטישמי בבלגיה", מספר ליפשיץ בטורו. לדבריו, "כאשר למדתי את קורות החיים שלהם, ואת יצירותיהם הקודמות בקרנבל השנתי של אלסט, ראיתי שהם קבוצה של כ-20 אזרחים מצטיינים - כבאי, טכנאי, פקיד משרד החינוך ועובד משטרה - בין היתר. הם השקיעו אינספור שעות ללא תשלום, כדי להפיק משהו שהם חשבו שהוא יפה, אבל בסופו של דבר החרידו צופים בכל רחבי העולם".

בתגובה לשאלותיו, השיב אחד היוצרים לליפשיץ: "ראש העיר, כריסטוף ד'האז, תומך בנו. הוא אמר לנו שלא עשינו שום דבר רע". לדבריו, ראש העיר הבטיח לקבוצת היוצרים כי משרדו יכסה כל קנס שיטילו השלטונות.

יוצר אחר אמר לעיתונאי כי "אני חושב שהאנשים שנפגעו חיים בעבר, בשואה, אבל המצג הזה היה על ההווה", הוא אומר. "אף פעם לא היתה שום כוונה להעליב מישהו. זו היתה חגיגת הומור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר