פרסום ראשון

הפגישה המסתורית בין משה ליאון והרב יוסף אפרתי

ראש עיריית ירושלים משה ליאון נועד לשיחה אישית וסגורה עם הגאון רבי יוסף אפרתי, שמעמדו בוועדת הרבנים של 'דגל' - התחזק, וזאת לאחר פגישה משותפת עם הנציגים (אקטואלי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ליאון והגר"י אפרתי (באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: בתחילת השבוע (ראשון) הגיע ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, לפגישה עם הגאון רבי יוסף אפרתי, חבר ועדת הרבנים של 'דגל התורה'. הפגישה נערכה בבית מדרשו של הרב אפרתי, בית המדרש להלכה והתיישבות שבשכונת הר נוף.

על פניו הייתה זו פגישה שגרתית, אך היא סימנה עידן חדש בהנהגה הרבנית של דגל התורה בירושלים – חזרתו של הגר"י אפרתי לוועדת הרבנים של המפלגה בירושלים.

כזכור, מרן רה"י הגראי"ל שטיינמן זצ"ל הקים ועדת רבנים בבירה, שתפקידה לקבל החלטות בנושאים הבוערים העולים על שולחנם של נציגי דגל התורה בעיר. בוועדה היו חברים שלושה רבנים: הגר"ד כהן, ראש ישיבת חברון, הגר"ב סולובייצ'יק, ראש ישיבת תורת זאב והגר"י אפרתי.

עם השנים מעמדו של הרב סולובייצ'יק בוועדה נסק והוא החל לשאת ולתת עם ראש העירייה הקודם ניר ברקת. הרב אפרתי שחש כי הוא אינו משפיע בוועדה פרש ממנה דה פקטו, ונותר רק בתפקידו כחבר ועדת הרבנים הארצית של המפלגה.

לקראת הבחירות המקומיות התגלו חילוקי דעות בקרב חברי ועדת הרבנים, באשר לשאלת זהות מועמדה של דגל התורה לראשות העיר, הרב אפרתי היה מאלה שהכריעו על תמיכתה של המפלגה הליטאית בליאון.

מאז חזר הרב לעמדת השפעה על המפלגה בירושלים, אם כי במינון נמוך. השבוע הגיע ליאון לפגישה עם הרב, שחלקה הראשון היה מרובה משתתפים, בהם סגן ראש העיר אליעזר ראוכברגר, סגן ראש העיר ישראל קלרמן, מנהל בית המדרש שבתאי מרקוביץ ואבי אבוחצירא, יועצו של ליאון. אלא שבחלקה השני של הפגישה הסתגר ליאון עם הרב לשיחה בארבע עיניים.

ל'כיכר השבת' נודע כי במהלך השיחה הסגורה, ביקש הרב מראש העירייה לבטל את מתווה השכונות, שקבע ראש העיר היוצא ניר ברקת עם הרב סולובייצ'יק. המתווה כלל התייחסות לחלוקת השכונות בירושלים בין הציבור החרדי לציבור החילוני, ובמסגרתו נקבע באלו שכונות ניתן לבנות מוסדות חינוך חרדים ובאלו שכונות תושביהן החרדים יצטרכו לנדוד לשכונות אחרות, על מנת שילדיהם יקבלו חינוך חרדי.

המתווה גרר ביקורת רבה בקרב רבנים ופעילים פוליטיים מהציבור החרדי, שטענו כי המתווה מקבע את אפליית החרדים. כאמור, כעת חבר ועדת הרבנים החדש-ישן דרש את ביטולו.

מלשכת ראש העיר נמסר ל'כיכר השבת': ''ראש העיר אכן נפגש עם הרב אפרתי. תוכן הפגישה אישי ואינו לציטוט''.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר