שינוי מדיניות

הפגנת 'הפלג': המשטרה נקטה ביד קשה

ויחזור לתלמודו: לאחר שעות, הפגנת הפלג הירושלמי הגיעה לסיומה. כוחות המשטרה פעלו בכוחות מתוגברים, ובמהלך העימותים עם המפגינים, עצרו 28 אנשים • תיעוד (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
ההפגנה היום (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מאות מפגינים מהפלג הירושלמי הגיעו בשעות אחה"צ (חמישי) לצומת הרחובות יפו -שרי ישראל בירושלים, במחאה על מעצרו של האברך מאיר בלוי, עריק שלא התייצב בלשכת הגיוס. לאחר שעות, הודיעו על סיום ההפגנה.

המשטרה נערכה בכוחות מתוגברים, וכבר בתחילת ההפגנה נרשמו עימותים בין המפגינים, לשוטרים שמנעו מהם לרדת לכביש ולחסום אותו לתנועת כלי רכב.

על פי דיווחים מהמקום, למעלה מעשרים מפגינים כבר נעצרו, והעימותים בין המפגינים והשוטרים נמשכים.

המשטרה נוקטת ביד קשה כלפי המפגינים, וייתכן כי מדובר בשינוי מדיניות בעקבות מינויו של ניצב דורון ידיד למקד המחוז, שזו ההפגנה הראשונה של הפלג הירושלמי מאז נכנס לתפקידו.

הבואש לעבר המפגינים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מדוברות המשטרה נמסר: "כמה עשרות מפגינים מפרים את הסדר וחוסמים בגופם את התנועה בצומת הרחובות יפו ושרי ישראל. כוחות משטרת ישראל נמצאים במקום, ופועלים לפינוי מפרי הסדר והשבת הסדר הציבורי".

"כוחות משטרת ישראל פועלים בנחישות אל מול מפרי הסדר על מנת להשאיר את צירי התנועה והרכבת הקלה פנויים ועצרו עד כה 23 מפגינים", עדכנו מהמשטרה.

בהודעת הוועדה להצלת עולם התורה אתמול נכתב: "בעקבות מעצרו הנפשע של אסיר עולם התורה האברך החשוב הרב מאיר בלוי, שנכלא בשבוע שעבר בעוון לימוד תורה ואי שיתוף פעולה עם גזירת השמד של חוק הגיוס הנורא, הורו גדולי עולם התורה לצאת לרחובה של עיר כדי למחות בכל תוקף ולזעוק נגד הפשע הנורא המתחולל בארץ ישראל נוכח גזירת השמד שמפילה חללים מבתי המדרשות, ולנוכח מעצרו של בן הישיבה שלא מתייצב בלשכות הגיוס כחלק ממערך ההתנגדות נגד חוק השמד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר