מחאה באיראן

האיום: מטוסים עם מיליציות נגד האופוזיציה

האופוזיציה באיראן יצאה למחאה נגד המשטר בעקבות המצב בכלכלי הקשה במדינה, ובתגובה מאיים איש דת בכיר כי אחיהם המוסלמים מכל העולם יבואו לעזרת המשטר (בעולם)

הפגנה נגד משמרות המהפכה (צילום: shutterstock)

איראן לא תהסס להטיס למדינה חברי מיליציות שיעיות הנאמנות לכוח קודס של משמרות המהפכה, אם האופוזיציה תצא במחאה נגד השלטון - כך אמר השבוע ראש בתי הדין המהפכניים בטהראן.

"אם אנחנו לא נבוא אל המהפכה האסלאמית, חשד אל שעבי העיראקי, הפאטימיון האפגני, האירניון הפקיסטני והח'ותים התימנים יבואו אל המהפכה" אמר מוסא רזנפר-אבאדי, איש הדת הבכיר המקורב לשלטונות האיראניים.

את הדברים חשף ד"ר יוסי מנשרוף, חוקר במכון ירושלים לאסטרטגיה ולביטחון ובמרכז עזרי לחקר איראן והמפרץ הפרסי שבאוניברסיטת חיפה.

הוא מסביר כי "מדובר על איתות מצוקה מצד השלטון, שחש יותר ויותר מאוים מהאופוזיציה בעקבות הזעם על המצב הכלכלי שנגרם מהסנקציות ומהדומיננטיות ההולכת והגוברת של משמרות המהפכה בפוליטיקה האיראנית, במקום נציגיו הנבחרים של העם".

אך האיום להשתמש בכוחות חיצוניים עלול להתברר כחרב פיפיות עבור המשטר, טוען מנשרוף. "לעם האיראני יש גאווה לאומית חזקה ותחושה של אחדות מסביב למסורת משותפת. שימוש נרחב בשכירי חרב זרים עלול לפגוע ברגשות אלו ולצרף לשורות האופוזיציה רבים שבדרך כלל לא משתייכים אליה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר