"ניצול הזמן"

הרב מצגר על החיים בכלא: "ירדתי 33 קילו"

בהקלטות שפורסמו הערב נשמע הרב מצגר מספר על תקופת שהותו בכלא: "למדתי שם תורה כמו שלא למדתי כל חיי", תיאר והרחיב על הספקי הלימוד הרבים שלו בתא המעצר (חרדים)

הרב מצגר (צילום: Yehuda Haim/Flash90)

יממה לאחר שחרורו מהכלא, בהקלטה שנחשפת הערב (חמישי) נשמע הרב הראשי לשעבר, הרב יונה מצגר מספר על הספק הלימוד שלו בתא המעצר.

"למדתי שם תורה כמו שלא למדתי כל חיי", נשמע אומר בהקלטות שפורסמו בגלי צה"ל. הרב מצגר תיאר: "כמעט גמרתי את כל התלמוד היה קשה מאד, את ש"ס המשניות סיימתי פעם וחצי, ואת ארבעה חלקי שולחן ערוך פעם ורבע, וקראתי עוד שלושה ספרים. ניצול מרבי של זמן".

הרב מצגר הוסיף וסיפר על התנאים הקשים בכלא. "33 קילו ירדתי", תיאר, ועל הבגד שלבש בזמן ההקלטה אמר: "הבגד הזה לא עלה עליי עשרים שנה".

הרב מצגר אצל שר התורה (צילום: יהונתן פרטוש)

מוקדם יותר היום ביקר הרב מצגר במעונו של מרן הגר"ח קנייבסקי. במהלך הביקור, סיפר הרב מצגר לשר התורה על העוול שנגרם עם האשמתו ב"שוחד" ומרן שר התורה הביע את פליאתו לנוכח ההגדרה של בית המשפט לשוחד ותהה: "זהו שוחד?".

הרב מצגר סיפר לגר"ח כי בכלא למד מה זה "אין לך בן חורין אלא מי שעוסק בתורה", ואמר כי "לא היה לי מה לעשות, רק תורה" - כשגרונו נשנק מבכי. "זה מה שהציל אותי", הוסיף הרב מצגר וביקש ברכה ומרן שר התורה בירכו בחמימות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר