מאירופה לישראל

מסע בר מצווה: 120 נערים קיבלו תפילין

הנערים, ערכו מסע ברחבי ארץ ישראל להכרת היהדות ביוזמת "מרכז רבני אירופה". גולת הכותרת של המסע: טקס בר מצווה בכותל המערבי במהלכו קיבלו תפילין במתנה (חדשות, בעולם)

הטקס בכותל (צילום: איציק בלניצקי)

שבוע גדוש אירועים, אטרקציות וטיולים עבר על 120 נערים ונערות בני ובנות מצווה ממדינות רוסיה, אוקראינה, גרמניה, הונגריה, הולנד, צרפת, אסטוניה וספרד, שהגיעו בתחילת השבוע למסע ייחודי מסוגו ברחבי ארץ ישראל להכרת היהדות ושמירת המצוות.

רבים מהנערים הם ממשפחות שאינן יודעות דבר על היהדות. מן הראוי לציין שזאת המשלחת הגדולה ביותר של נערים מאירופה שהגיעו לחגוג בישראל את היכנסם לעול מצוות.

שיאו של האירוע התקיים היום, יום חמישי ראש חודש אדר ב', ברחבת הכותל המערבי, כאשר בני הנוער מהקבוצה הגיעו לתפילת שחרית בכותל המערבי. לפני הכניסה אל רחבת הכותל המתינו להם נגנים שקידמו את פניהם בניגוני חודש אדר ופורים. הנגנים ליוו אותם עד רחבת הכותל, שם נפרדו מהם בקולות תקיעה בשופרות.

הנערות בקבוצה ניגשו להתפלל בעזרת נשים והנערים נכנסו אל רחבת הכותל המערבי שם הוענק לכל אחד מהם במתנה זוג תפילין, טלית וסידור מיוחד תרומת איש העסקים רמי לוי. לבנות הוענק פמוט ייחודי להדלקת נרות שבת קודש.

האירוע בכותל המערבי התקיים במימון הקרן למורשת הכותל והמשרד לירושלים ומורשת בראשות השר זאב אלקין שהשקיעו רבות בטקס שהתקיים היום בכותל, כמו גם בחגיגת הבר/בת מצווה שתתקיים הערב בהשתתפות רבנים ואישי ציבור.

אנשי 'מרכז רבני אירופה' שבאגף 'מורשה', פועלים בקרב קהילות יהודיות, ובפרט קהילות קטנות, במזרח ובמערב אירופה. המטרה היא להביא זהות יהודית לילדים וילדות שלא זוכים לחוש שבת או ימי שבוע כיהודים, כיוון שאינם מתגוררים בסביבה יהודית - באמצעות פעילות סביב השנה ובפרט בחגים.

פרויקט הדגל הוא מסע בני ובנות מצווה לישראל, שמסכם לימוד נושאים יהודיים במשך שלושה חודשים, ואשר נמשך שבוע ברחבי ארץ ישראל. המסע התקיים על ידי אגף 'מורשה' שב'מרכז רבני אירופה' בהנהלתו של הסמנכ"ל הרב יוסף ביינהקר.

בין פורשי החסות על המסע נמנים קרן 'מרומים' בראשות הרב בן ציון ליפסקר, המשרד לענייני ירושלים ומורשת בראשות השר זאב אלקין, המשרד לשירותי דת, ארגון השומר החדש, איש העסקים מר רמי לוי והנגיד ר' מוטי זוננפלד מייסד קרן דניאלי אשר מלווה את פעילות המרכז לאורך כל השנה. תודה והערכה מיוחדת הובעה להרב אליהו איידלקופ, מנהל הקרן לפיתוח יהדות אירופה על הסיוע הרב שהגיש בכל חלקי המסע.

במהלך המסע ביקרו הצעירים במקומות הקדושים בכל רחבי הארץ וחוו הזדמנות מיוחדת להעמיק את הקשר שלהם עם המסורת היהודית והחיים בישראל. את הנערים ליוו רבני הקהילות ונשותיהם, (שליוו את קבוצת בנות המצווה), מערי המוצא שלהם. לאורך כל הביקור הוצמד לכל קבוצה מדריך הדובר את שפתה.

יו"ר מרכז רבני אירופה הרב מנחם מרגולין אמר עם סיומו של המסע: "בימים בהם גוברת האנטישמיות באירופה, בוחרת קבוצת נערים יהודיים להרים על נס בגאווה את יהדותם וכניסתם לעול מצוות ועל כך גאוותנו".

מנכ"ל מרכז רבני אירופה הרב אריה גולדברג אמר: "זה מרשים לראות כל שנה מחדש את ההתרגשות של הנערים והנערות בני המצוות עם הגיעם לכותל המערבי. זאת חוויה שכדבריהם נחרטת בליבם לכל ימי חייהם. אנחנו שמחים להיות חלק מכך. ראוי לציין ששתיים מהמדריכות שליוו השנה את בנות המצווה, השתתפו לפני שש שנים במסע. זו היתה הזדמנות לראות את ההשפעה של המסע".

סמנכ"ל מרכז רבני אירופה ומנהל אגף 'מורשה' הרב יוסף ביינהקר אמר: זו השנה העשירית של המסע וברוך השם אנו רואים גידול במספר הנערים והנערות שמגיעים למסע. זאת הפקה מורכבת של ביקור שכל שעה בו מיועדת למען בני ובנות המצווה. שבוע הוא זמן קצר וברוך השם אנחנו מצליחים לחשוף אותם ליופיה של היהדות ולבקר בשורה ארוכה של אתרים יהודיים. הם חוזרים הביתה מלאים בגאווה יהודית. זאת זכות עבורנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר