חודש לבחירות

סקר 'ידיעות': גנץ ולפיד ממשיכים להיחלש; פייגלין על הגבול

'כחול לבן' בראשות גנץ ולפיד נחלשת ל-33 מנדטים ו'הליכוד' עם 29 מנדטים, כך עולה מסגר מכון 'מדגם' שפורסם ב'ידיעות'. גוש הימין, מתחזק ל-61 מנדטים (חדשות, פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

סקר מכון 'מדגם' בראשות מינה צמח ומנו גבע, שפורסם הבוקר (ראשון) ב'ידיעות אחרונות', כ-30 יום קודם הבחירות, מעלה כי מפלגת 'כחול לבן' בראשות בני גנץ ויאיר לפיד ממשיכה במגמת ההיחלשות. עוד עולה כי גוש הימין מוביל עם 61 מנדטים, מול 59 מנדטים לגוש השמאל-ערבים.

על פי הסקר, 'כחול לבן' בראשות גנץ ולפיד עם 33 מנדטים ו'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו עם 29 מנדטים.

'העבודה' בראשות אבי גבאי ממשיכה במגמת ההתחזקות - לעומת הסקרים האחרונים וזוכה ב-10 מנדטים. חד"ש-תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי עם 7 מנדטים.

במפלגות החרדיות: 'יהדות התורה' עם 7 מנדטים וש"ס בראשות אריה דרעי עם 6 מנדטים.

'איחוד מפלגות הימין' בראשות רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' עם 6 מנדטים ו'הימין החדש' בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד עם 5 מנדטים. כך גם מרצ בראשות תמר זנדברג עם 5 מנדטים.

'כולנו' בראשות משה כחלון, 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן ורע"ם בל"ד על גבול אחוז החסימה עם 4 מנדטים בלבד.

'זהות' בראשות משה פייגלין על גבול אחוז החסימה עם 3.1%, 'גשר' בראשות אורלי לוי אבקסיס עם 2% ו'יחד' של אלי ישי עם 1.5%. אחוז החסימה עומד על 3.2%.

יצוין כי במידה ופייגלין יצליח לעבור את אחוז החסימה, הרי שמדובר בחזרתו של חיים אמסלם לכנסת, שכן הוא נמצא במקום השני ברשימת 'זהות'.

באשר לשאלה על התאמה לראשות הממשלה, בנימין נתניהו מוביל עם 38% לעומת 34% לבני גנץ. כמו כן, 53% מהציבור הישראלי בטוח שבנימין נתניהו הוא זה שירכיב את הממשלה הבאה.

46% מהציבור הישראלי, כך עולה מהסקר, מאמינים ליועמ"ש ולפרקליטות באשר ל'כתב החשדות' שהוגש לבנימין נתניהו לעומת 32% שתומכים בגרסת נתניהו כי מערכת אכיפת החוק פעלה משיקולים לא מקצועיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר