אתיופיה

אושר: בהתרסקות המטוס נהרגו 2 ישראלים

בטיסת 'איתיופיאן איירליינס' ET 302 נהרגו הבוקר שני אזרחים ישראלים, שעשו דרכם מאדיס אבבה לניירובי שבקניה - כך אישרה חברת התעופה • זהות הקורבנות טרם פורסמה (עולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

אסון באתיופיה: במטוס שהתרסק הבוקר (ראשון) בדרכו מאתיופיה לקניה, כשעל סיפונו 157 נוסעים שנהרגו - היו גם שני ישראלים.

כפי שדווח מוקדם יותר, ההתרסקות אירעה הבוקר (ראשון) כשהמטוס ביצע את הקו מהבירה האתיופית אדיס אבבה לניירובי בירת קניה. על המטוס היו 149 נוסעים וכן שמונה אנשי צוות שטרם התברר מצבם.

סביר להניח ששני הישראלים שנהרגו, ושזהותם טרם פורסמה, עשו דרכם לקניה דרך אתיופיה במסלול שטסים בו אנשי עסקים רבים מכל בעולם בימי ראשון.

בהודעה ראשונית של חברת התעופה נכתב שכל נוסעי המטוס - אזרחי עשרות מדינות - נהרגו בתאונה הקטלנית. ממשלת אתיופיה שלחה כוחות למקום ופתחה בתחקיר ראשוני.

הקונסולים והדיפלומטים הישראלים פעלו בחדר מצב שנפתח במתכונת חירום, כדי לעבור על רשימת הטסים ולגלות אם יש נפגעים מישראל באסון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הבוקר (ראשון) להתרסקות, ואמר: "אני מבקש לשלוח תנחומים לאתיופיה, ולמשפחות הקורבנות שנפלו. אנחנו בודקים באמצעות משרד החוץ אם היו ישראלים. אם יש משהו שאנחנו יכולים לעשות, נעשה זאת, ואמרנו את זה לממשלת אתיופיה".

במקביל ל-2 הישראלים, מצאו את מותם בהתרסקות אזרחי מדינות רבות אחרות. על פי דיווחים, נהרגו גם 32 קנייתים, 18 קנדים, 9 אתיופים, 8 סינים, 8 איטלקים, 8 אמריקנים, 7 בריטים, 7 צרפתים, 6 מצריים, 5 הולנדים, 4 הודים, 3 רוסים. מכל אחת מהמדינות הבאות: בלגיה, אוגנדה, תימן, סודן, טוגו, מוזמביק ונורווגיה, נהרג אזרח אחד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר