מתקפה

יהדות התורה: הצבת מועמדת חרדית ברשימה אנטי חרדית - בורות

בכירים ב'יהדות התורה' יוצאים נגד המועמדות של עומר ינקלביץ ברשימת 'כחול לבן' בראשות יאיר לפיד ובני גנץ: "הצבת מועמדת חרדית ברשימה אנטי חרדית - בורות" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
עומר ינקלביץ ויאיר לפיד (צילום: 'כחול לבן' והדס פרוש, פלאש 90)

בכירים ב'יהדות התורה' יצאו בצהריים (ראשון) במתקפה נגד הצבת המועמדת החרדית, עומר ינקלביץ', ברשימת 'כחול לבן' בראשות יאיר לפיד ובני גנץ.

לדברי הבכירים: "הצבת מועמדת חרדית ברשימה אנטי חרדית שהוכיחה מלחמה בכל הקדוש והיקר ונגד זכויות המגזר, מוכיחה על בורות וחוסר רלוונטיות.

|המיעוט המזערי שרואה בכך ייצוג חרדי הוכיח שאינו אלא קצה שולי המגזר החרדי, וכי מאות אלפי חרדים/ות בוחרים/ות במפלגות החרדיות המייצגות נאמנה את אורח חייו ונאבקות למענם יותר מכל אחד אחר שמתיימר כך".

לדבריהם: "מדובר בתעלול יחצ נדוש שמטרתו קריצה לחילונים על חשבון הציבור החרדי".

את הדברים אמרו הבכירים בתגובה לטור שפרסם עורך ביטאון ש"ס 'הדרך', אברהם דוב גרינבוים, במגזין 'ליברל', שם כתב כי יש סיכוי שהמפלגות החרדיות ילכו עם גנץ ולפיד, וינקלוביץ יכולה לשמש כ'גשר' בין המפלגות.

מצע כחול לבן: עומר ינקלביץ חייבת לפרוש?

כזכור, יאיר לפיד ובני גנץ חשפו בשבוע שעבר את מצע הבחירות של מפלגת 'כחול לבן'. ברוב ככל הנושאים בענייני דת ומדינה, מתברר שהמפלגה - המנסה לטעון כי בעד החרדים - בחרה קו אנטי המפלגות החרדיות.

עיקרי מצע 'כחול לבן' בנושאי דת ומדינה

כשרות: "נקדם רפורמות נרחבות במערך הכשרות כדי להופכו לשקוף, נגיש, פתוח ומתקדם יותר".

הכותל: "כחול-לבן תפעל לאימוץ מתווה הכותל, ותקדם הרחבת רחבה שלישית שתתאים לכלל הציבור הישראלי והיהודי על כל גווניו".

קבורה: "נפעל לפתיחת בתי קברות אזרחיים נוספים כדי לתת מענה לצורך בקבורה חלופית".

גיור: "נפעל להקמת בתי דין מקומיים לגיור ולפתיחת אזורי הגיור. כדי להנגיש את תהליכי הגיור לכל אזרח החפץ בהם, תפעל כחול-לבן כדי לאפשר לרבני ערים להקים בתי דין לגיור, וכן תפעל לפתיחת אזורי הרישום לגיור באופן שיאפשר לכל מתגייר לבחור את בית הדין שבפניו הוא מבקש להתגייר".

יצוין כי הרבנים הראשיים לישראל מתנגדים בתוקף למהלך שיתיר לכל בית דין מקומי לגייר, כך גם לרבני ערים. הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף אף הוסיף כי יש חשש שרבנים מקומיים יקבלו שוחד בכדי לגייר, מעשים - שלדבריו - התרחשו בעבר.

גיוס: "כחול-לבן תפעל להחלת שירות ישראלי על כלל אזרחי ישראל. בשלב ראשון נחיל דין רציפות על הצעת החוק של מערכת הביטחון. בדיונים בכנסת נחזק אותה ונעמיד אותה על יסודות יציבים. בד בבד נקדם, נחזק ונרחיב את מסגרות השירות כך שכל אחד מאזרחי המדינה ישרת בצה"ל או במסגרות שירות מקבילות".

חיוב לימודי ליבה: "המגזר החרדי הוא חלק מהחברה הישראלית. ממשלת כחול-לבן תושיט יד לאוכלוסיית החרדים, כדי להנגיש לאוכלוסייה זו, ללא כפייה, את האמצעים לשינוי הנדרשים לה לשם הגברת שילובה בשוק העבודה בישראל. שיעור התעסוקה של גברים חרדים נמצא בנסיגה משנת 2015, אז עלתה לשלטון הממשלה הקודמת וביטלה את חוק השוויון בנטל וחוק לימודי הליבה. התנאי הבסיסי להשתלבות בשוק העבודה הוא רכישת ידע בסיסי במערכת החינוך. חוק לימודי הליבה שנחוקק יתמרץ לימודי אנגלית ומתמטיקה לכל תלמיד בישראל. יועמקו ויורחבו תוכניות להענקת ידע כזה לבוגרים של מערכת החינוך החרדית, הן באמצעות שנת המשימה למשרתים בצבא והן במסגרות אחרות, כולל שיתוף פעולה עם מיזמים במגזר השלישי".

בירור יהדות: "כחול-לבן תפעל להקלת הליכי בירור היהדות של עולים מברית המועצות לשעבר ומאתיופיה בבואם להתחתן במסגרת הרבנות הראשית, באמצעות הסרת חסמים הקשורים בהוכחת יהדותם".

תח"צ בשבת: "נאפשר לרשויות מקומיות החפצות בכך להפעיל תחבורה בשבת – זאת לפי הצרכים ובהתאם לצירי התנועה, לתדירות התחבורה ולנסיבות. תישקל הפעלת תחבורה ציבורית בשבת בידי זכיינים מיוחדים ובאמצעות כלי רכב קטנים".

שבת: "נבטל את "חוק המרכולים".

חוק הזוגיות: "אנו רואים בנישואין על פי מסורת ישראל את דרך המלך של העם היהודי, מתוך בחירה ולא מתוך כפייה. בה בעת, אנו מאמינים בזכות של כל זוג לממש את אהבתו בדרכו, ולכן נפעל לחקיקת ברית הזוגיות כדי לאפשר לכל אזרח החפץ בכך לבחור במיסוד הזוגיות שלו בדרך המתאימה להשקפת עולמו".

חוק נהרי: "חוק זה מחייב רשויות מקומיות לתקצב מוסדות חינוך המוגדרים כ"חינוך מוכר שאינו רשמי", שאינם מחויבים ללימודי ליבה, ואנו נפעל לביטולו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר