פרשת 'נצח יהודה'

הביעו חרטה: שלושת הלוחמים יישלחו לכלא

החיילים, שהורשעו בהכאת סייעני טרור פלסטיניים, הודו במסגרת הסדר הטיעון, ויירצו מאסר בפועל. עם זאת, סוכם כי יפנו לנשיא המדינה בבקשה למחיקת הרישום הפלילי (ביטחון)

לוחמי נצח יהודה (צילום: דובר צה"ל)

בית הדין הצבאי ביפו גזר היום (ראשון) את עונשם של שלושה מחיילי נצח יהודה, (הנח"ל החרדי) שהואשמו בהכאת סייעני טרור פלסטינים בעודם אזוקים.

השלושה, הודו במעשים המיוחסים להם במסגרת הסדר טיעון אליו הגיעו עם הפרקליטות הצבאית, ובתגובה הקלו להם את סעיפי האישום.

לאחר אישור הסדר הטיעון, ירצו שלושת החיילים עונש מאסר של 190 יום, יורידו אותם לדרגת טוראי ושלושה חודשי מאסר נוספים על תנאי.

בשל העובדה שתקופת המאסר שלהם כוללת את חג הפסח, הוחלט להסכים מראש כי ייצאו מהכלא לימי הכלא.

בנוסף, סוכם כי הם יגישו בקשת חנינה לנשיא המדינה ראובן ריבלין, למחיקת הרישום הפלילי. התביעה מצידה, הסכימה שלא להתנגד לבקשת החנינה.

ביום חמישי האחרון, במהלך העדות שמסרו בבית הדין הצבאי, סיפר אחד החיילים כי הוא חייל בודד, לאור העובדה שהוריו, הם שלוחי חב"ד בעולם. הלוחם המואשם תיאר כיצד בשנה ושלושת החודשים ששירת בקו, למרות כל המעצרים שביצע וההתחככויות עם האוכלוסייה הערבית, מעולם לא היו לו בעיות איתם, והוא כיבד אותם. "ככה חונכתי בבית", סיפר.

הוא שחזר את הפיגוע הקשה: "הגעתי דקות אחרי הפיגוע לזירה, ראיתי את שני החברים שלי שנרצחו. מאז הייתי מעורב ברצף הפיגועים, אחד מהנרצחים קברתי בעצמי - יובל מור יוסף ז"ל. הוא היה חבר טוב שלי, הוא איננו פתאום, זה בן אדם שישבתי איתו בבוקר ופתאום לא חוזר והחיים ממשיכים, פתאום אני נושא את הארון שלו וקובר אותו".

בהמשך עדותו סיפר כיצד עצרו את המחבל, "אנחנו גם עוצרים את שני הפלסטינים שסייעו למחבל הרוצח ואנחנו עוברים איתם ליד המקום שבו נרצחו החברים שלנו - פתאום הכל צף. האירוע שבו הייתי מעורב לא מאפיין אותי, זה אירוע נקודתי. אני מצטער עליו, מתחרט עליו".

חייל נוסף תיאר בעדותו, "לראות את המחבל מול העיניים, הורדתי אותו שלוש קומות, זה העלה בי הרבה רגש. ואז לעבור בתחנת האוטובוס איפה שזה קרה, ולראות אותה מחוררת מקליעים, ולראות את גל האבנים לזכרם ואת החיילים שעומדים שם עכשיו. זה מה שהביא לדעתי למקרה הזה. חשוב לי להתנצל ולהביע חרטה על המעשה הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר