'ננהר באוטובוסים'

ישיבה עם גנץ? - טיבי מגנה, עודה לא פוסל

ראה"מ נתניהו תוקף את 'כחול לבן' כמי שתצרף לממשלתה את המפלגות הערביות, אך מה התשובות שאנו מקבלים מאחמד טיבי ואיימן עודה מסיעת חד"ש-תע"ל? (פוליטי מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
עודה וטיבי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

במפלגה הערבית חד"ש-תע"ל חלוקות הדעות באשר לישיבה בממשלה עם מפלגת 'כחול לבן' בראשותם של בני גנץ ויאיר לפיד.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא בקמפיין שלו לבחירה בליכוד שבראשותו ולא ב'כחול לבן', מאחר ולטענתו גנץ ולפיד ייתמכו בסיעות הערביות לצורך הקמת ממשלתם. אך האם בסיעות הערביות אכן רוצים לרוץ עם 'כחול לבן'?

נראה כי אין תמימות דעים בסיעת חד"ש-תע"ל, שבראשותם של איימן עודה ואחמד טיבי.

בסוף השבוע, כשנשאל טיבי על המלצה על גנץ לראשות הממשלה, ענה למראיין: "מי אמר שנמליץ על בני גנץ? הוא לא רבין". את הדברים אמר ביחס לתמיכת המפלגות הערביות ביצחק רבין בזמנו. טיבי אף הוסיף כי הוא "לא מתלהב ממי שמתגאה בכמה פלסטינים הוא הרג".

אך איימן עודה, חברו לאיחוד הסיעות הערביות, לא פוסל כלל את הישיבה עם גנץ. בכנס 'בוחרים צעירים' של 'המרכז להעצמת האזרח', אמר עודה כי "במידה ויהיה שוויון בין הגושים, אנו נשב בנצרת ונמתין שגנץ ולפיד יגיעו אלינו. הם צריכים להזיע קצת".

לדבריו, ראשי כחול לבן "צריכים לומר לנו מה עמדותיהם לגבי הסוגיה הפלסטינית, לגבי חוק הלאום, בנוגע להריסות בתי מחבלים, תכנית למיגור אלימות באוכלוסייה הערבית ועוד. לאחר מכן אנו נשב עם עצמנו ונחליט בכובד ראש.

"אנחנו נדאג שאחוזי ההצבעה שלנו יהיו גבוהים, כדי שנוכל להחליף את ממשלת הימין. אנחנו מיעוט שמעוניין בהחלפת השלטון. האמת, שאין ספק שלנו יש יותר אינטרס מקבוצת הרוב להפיל את ממשלת הימין, ולכן אין לי ספק שאנחנו ננהר בכמויות, באוטובוסים, כדי להחליף את ממשלת הימין. לא אקבל את המשוואה בין אנשים שרוצים שישראל תהיה מדינת כל אזרחיה לבין אנשים עם אג'נדה גזענית. אנחנו לא באנו למדינה. מדינת ישראל באה אלינו, אני בן המקום הזה".

בשבוע שעבר תקף נתניהו את 'כחול לבן': "היום אנחנו שומעים שלפיד וגנץ אומרים שהם לא ישבו איתנו, אלא ישבו עם טיבי. מיכאל ביטון אמר את זה הבוקר. ישבו עם טיבי בממשלה! כל האסטרטגיה שלהם מתבססת על זה שלפיד וגנץ הם לא שמאל. אם נבהיר את האמת הזאת לציבור, הליכוד יוכל להדביק את הפער ולנצח".

את הדברים אמר נתניהו בתגובה לראיון של מיכאל ביטון, בכיר ב'כחול לבן', ל'גלי ישראל', בו אמר כי "בקואליציה שלנו לא ישבו איתמר בן גביר ובל"ד, כל השאר יכולים להרגיש אצלנו בבית. אם אחמד טיבי יכיר בקווי מתאר של ממשלה ציונית יהודית ודמקורטית - אהלן וסהלן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר