"אקט של נקמה במפגינים"

'הפלג' מאשים: שימוש בבואש - אחרי שההפגנה הסתיימה

בתיעוד וידאו שנחשף על-ידי עסקני 'הפלג הירושלמי', עולה כי המשטרה השתמשה ב'בואש' - למרות שההפגנה הסתיימה • עסקני 'הפלג': "אקט של נקמה" • המשטרה: "השוטרים פעלו כחוק" (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
השימוש בבואש בהפגנה (באדיבות המצלם)

ב'פלג הירושלמי' טוענים כי המשטרה השתמשה במי ה'בואש' בהפגנה שנערכה ביום חמישי האחרון בירושלים - לאחר שהוכרז "ויחזור לתלמודו" וההפגנה הסתיימה.

עסקני 'הוועדה להצלת עולם התורה' של 'הפלג הירושלמי', שארגנו את ההפגנה, חושפים כעת תיעוד וידאו מההפגנה, בעקבותיו הם מאשימים כי השימוש במכת"זית של המשטרה והתזת מי 'בואש' על המפגינים נעשתה כאקט של 'נקמה' במפגינים ולא במטרה אמתית לפזר את ההפגנה.

לדבריהם, לאחר כשעתיים שהתנועה במרכז ירושלים היתה חסומה לחלוטין והמשטרה השתמשה רק במכת"זית עם מים כחולים, התקבלה הוראה מהרבנים להפסיק את ההפגנה. המפגינים, כך לדבריהם, קיבלו כנהוג בהפגנות הללו 'צינתוק' ובו הודעה לעזוב מיד את ההפגנות והוכרזה הוראת "ויחזור לתלמודו", הקוראת לבני הישיבות והאברכים לעזוב את הכבישים.

לאחר ההוראה שהתקבלה אצל המפגינים ובעוד אלו קמו מהכבישים במטרה להתפזר, החלה המשטרה, כך לפי התיעוד הנחשף ב"כיכר השבת", להשתמש במכת"זית עם מי בואש.

לדברי עסקני 'הפלג', "בולט וניכר שמדובר באקט של נקמה במפגינים". לדבריהם, "בית המשפט דן כמה פעמים בנושא הענישה הקולקטיבית כלפי תושבי ירושלים שאינם משתתפים בהפגנות, והתיעוד הנוכחי מוכיח שטענת המשטרה כי השימוש במי הבואש הוא בלית ברירה, אינו נכון, לפחות במקרה הזה".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה להאשמות כי "בניגוד מוחלט לנטען מדובר היה בהפגנה שאינה חוקית ובמסגרתה חסמו המפגינים את צירי התנועה במקום. תפקידה של המשטרה לדאוג לסדר הציבורי ולמרקם החיים התקין של עשרות אלפי תושבים העושים דרכם במקום ההפגנה. השוטרים פעלו כחוק ופינו את המפגינים.

"במידה ולאדם כלשהו ישנן טענות על התנהגותם של השוטרים עומדות בפניו האפשריות להתלונן על כך".

בתוך כך, האברך מאיר בלוי ממודיעין עילית, שבגין מעצרו התקיימה ההפגנה, שוהה עדיין במעצר פתוח בכלא 4.

ל'כיכר השבת' נודע כי בדיון שהתקיים אתמול (ראשון) בעניינו של בלוי, לא חלה התקדמות ודיון נוסף יתקיים ביום חמישי הקרוב. הסוגיות הנידונות בבית המשפט הן על 2 סוגיות שבבית המשפט הצבאי מתמהמה להכריע בהם, לטענת עורכי הדין, ככל הנראה מחשש לתקדים משפטי.

הסוגיה הראשונה - הטענה לשוויון מגדרי כלפי בלוי שהינו אב לפעוטה בת 4 חודשים. הטענה שהועלתה ע"י עורכי דינו הייתה - כי אילו זו הייתה אמא לתינוקת בגיל כזה, בית המשפט היה משחרר, ומכאן הטענה לחוסר שיוויון מגדרי.

הסוגיה השניה - סעיף 20 הפוטר תלמידי ישיבות שהגישו דיחוי בתקופת חוק טל. עורכי דינו טוענים להרחבת הטווח ל-2 רבעונים נוספים לפחות, בהם מי שהתייצב אמור לחול עליו סעיף 20, ובכללם העצור בלוי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר