"ליצמן או מהפכה"

אורלי לוי נגד ליצמן: יאלצו למנותי לשרת הבריאות

אורלי לוי אבקסיס מחדשת את המירוץ שלה לכנסת תחת הסיסמה "שרת הבריאות של ישראל" ומתייחסת לסגן השר המכהן: "לא יעשה משבר קואליציוני בשביל הבריאות" (פוליטי)

אורלי לוי (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, קיימה היום (ראשון), מסיבת עיתונאים במסגרתה תקפה את שרי הבריאות האחרונים, סגן השר יעקב ליצמן והשרה לשעבר יעל גרמן, והבהירה כי תדרוש את משרד הבריאות כתנאי להצטרפותה לקואליציה עתידית.

לוי, שמפלגתה אינה עוברת בסקרים האחרונים את אחוז החסימה, מחדשת בכך את הקמפיין שלה תחת הכותרת "שרת הבריאות של ישראל", כשהיא מציבה מראש את היעד אליו היא חותרת להגיע.

"מערכת הבריאות בישראל קורסת, אלפי אנשים מתים מדי שנה, מוות מיותר, בשקט בשקט. משפחות מתרוששות ואחרות מאבדות את יקיריהן, או מכלות את זמנן ובריאותן בתור, בתקווה לקבל טיפול רפואי בסיסי. אי אפשר להמשיך ככה", אומרת לוי.

לכן הצהירה, "גשר בראשותי תהייה לשון המאזניים ומי שירצה להיות ראש ממשלה, יצטרך להקצות את התקציב הנדרש לתכנית חירום לאומית להצלת מערכת הבריאות ולמנות אותי כשרת הבריאות האחראית".

לאחר שפירטה כיצד תשקיע סכומי עתק לשיפור הבריאות, הרגיעה: "מקור הכסף לא יבוא מהעלאת מס בריאות או מתשלומי אזרחים. כבר היום מס הבריאות הגבוה אינו מכסה את מרבית ההוצאה על הבריאות והעלאה שלו לא תפתור את הבעיה. מה גם שמדובר בכסף לא צבוע שייבלע בתקציב הכולל".

בשלב זה עברה לוי-אבקסיס לתקוף את סגן השר המכהן. "אנחנו מבקשים מהציבור להחליט אם הוא רוצה את ליצמן כשר בריאות ושהכל יישאר כפי הוא היום, או לבחור בי לשרת הבריאות של ישראל ולקבל מהפכה", אמרה.

"ליצמן אינו אדיש לבריאות הציבור, אותו דבר גם גרמן לפניו. גם שר האוצר אינו אדיש. אבל אף אחד מהם לא יפרק על זה ממשלה. אף אחד מהם לא יעשה משבר קואליציוני בשביל הבריאות", טענה לוי.

היא הוסיפה, כי מפלגתה לא תהיה מחויבת לא לימין ולא לשמאל. "אנחנו נהייה לשון המאזניים. אנחנו לא מחויבים לא לשמאל ולא לימין. אם נתניהו או גנץ ירצו להקים ממשלה, הם ייאלצו למנות אותי לשרת הבריאות ולהעניק לי את הכלים והתקציבים שיעניקו לאזרחי ישראל שירותי בריאות ראויים. בלי זה, לא תקום ממשלת ימין, ממשלת מרכז או ממשלת שמאל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר