פרשת 'נצח יהודה'

הסדר טיעון רביעי - בתמורה לעונש מופחת

שלושה מחמשת לוחמי הגדוד שהורשעו בהתעללות בסייעני טרור, הורשעו היום וכעת נחתם הסדר טיעון רביעי עם לוחם נוסף שיקבל חודשיים מאסר בפועל, אותם ריצה כבר (בארץ)

אילוסטרציה (צילום: בוגרי הנח"ל החרדי)

הסדר טיעון נחתם היום (ראשון), עם חייל רביעי מבין חמשת לוחמי גדוד 'נצח יהודה' (הנח"ל החרדי), המואשמים בהכאת סייעני טרור פלסטינים בעודם אזוקים.

על פי דיווח ב'כאן חדשות', הלוחם יורשע בהתעללות, אך לא בנסיבות מחמירות ויטילו עליו מאסר של חודשיים בפועל, שאותם כבר ריצה, והוא יורד בדרגה.

מוקדם יותר היום, גזר בית הדין הצבאי ביפו את עונשם של שלושת הלוחמים שחתמו כבר על הסכמי טיעון, והטיל עליהם עונש מאסר של 190 יום, הורדה לדרגת טוראי ושלושה חודשי מאסר נוספים על תנאי.

בשל העובדה שתקופת המאסר שלהם כוללת את חג הפסח, הוחלט להסכים מראש, כי ייצאו מהכלא לימי החג. בנוסף, סוכם כי יגישו בקשת חנינה לנשיא המדינה ראובן ריבלין, למחיקת הרישום הפלילי. התביעה מצידה, הסכימה שלא להתנגד לבקשת החנינה.

רס"ן מירב הרשקוביץ-יצחקי וסרן איתי המר מהסנגוריה הצבאית, המייצגים את אחד החיילים שעונשם נגזר היום, מסרו בתגובה: "אנו שמחים על שבית הדין הצבאי אישר את הסדר הטיעון ואת ההסכמות העונשיות שהגענו אליהן. הסדר הטיעון שאושר כולל תיקון משמעותי בכתב האישום שבמסגרתו נמחק המניע הגזעני לביצוע המעשים מכתב האישום המקורי".

עוד נמסר: "בית הדין קבע בפסק דינו שהנאשם הביע חרטה והודה במעשים המיוחסים לו בהזדמנות הראשונה ושנתון משמעותי זה רלוונטי להקלה בעונש. בית הדין התחשב גם בטענתנו שמדובר בחייל בעל נסיבות קשות מבית, שהוצב לשירות בתפקיד מורכב כלוחם ביחידת המעברים למרות אי התאמתו מלכתחילה לתפקיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר