העדפה ברמאללה

בכירים בלשכת אבו מאזן: "גנץ עדיף כי הוא חסר ניסיון"

הפלסטינים מעדיפים לראות בראשות ממשלת ישראל את בני גנץ ומפלגת כחול לבן זאת בעיקר בשל חוסר ניסיונו של גנץ. במדינות הערביות לעומת זאת מעדיפים את נתניהו (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

אם למשהו היה ספק את מי מעדיפים הפלסטינים בראשות ממשלת ישראל, ב'ישראל היום' חושפים הבוקר (שני) הכתב הפוליטי יהודה שליזנגר והכתב לענייני ערבים דניאל סיריוטי כי בכירים בלשכתו של אבו מאזן הודו כי ההנהגה הפלסטינית מעדיפה את בני גנץ ו'כחול לבן' על פני קדנציה נוספת של ראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת למרות העמדה הרשמית של הרשות שאין הבדל בין הליכוד לכחול לבן.

הסיבה להעדפה הפלסטינית את גנץ היא חוסר ניסיונו והתקווה הפלסטינית כי יצליחו ללחוץ אותו ולהביא להישגים עבור הרשות. בכיר בהנהגה הפלשתינית אישר על פי העיתון, כי "בהערכת המצב שנערכה לאחרונה בלשכת אבו מאזן ברמאללה, בהשתתפות הראיס ובכירים נוספים בנהגת הרש"פ, המסקנה ברורה הייתה כי ברמאללה מעדיפים לראות את גנץ ולפיד עומדים בראש המפלגת השלטון הבאה בישראל, למרות שלא מדובר בראשי מרצ ושלום עכשיו".

ובאופן לא מפתיע, דווקא במדינות הערביות היציבות לצדה של ישראל, מעדיפים שנתניהו ימשיך להנהיג את ישראל בעיקר בשל שיתוף הפעולה ההדוק והיעיל.

על פי הדיווח ב'ישראל היום', על אף שגם בקהיר וגם בעמאן לא נוקטים עמדה רשמית, בכירים במשרד החוץ במצרים ובירדן הבהירו כי לנוכח שיתוף הפעולה הביטחוני ההדוק עם ישראל, והתיאום שהתפתח בין המדינות בעשור האחרון אל מול האיום האיראני ושינויים אזורים כמו דאע"ש ומלחמת האזרחים בסוריה - חל שיפור חסר תקדים ביחסי שלוש המדינות. זאת, לא רק במישור הביטחוני, אלא גם במישור האזרחי והבילטרלי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר