המחירים ירדו?

טראמפ מתכוון לעזור בהורדת יוקר המחיה

הנשיא טראמפ שולח נציגים לישראל כדי לדון בשיתוף פעולה לייבוא פירות עם חיי מדף ארוכים ומוצרי חלב. בהתאחדות החקלאים מאיימים כי יצאו להפגין מול משרד רוה"מ (בארץ)

הנשיא טראמפ (צילום: shutterstock)

נציגים מטעם הממשל האמריקאי, יגיעו בשבוע הקרוב כדי לבחון שינוי בהסכם הסחר החופשי, הסרת החסמים תביא לגידול ביבוא האמריקאי, מה שיגרום להורדת מחירי הפירות וחלק ממוצרי החלב, ב'התאחדות החקלאים' מתנגדים למהלך.

לפי דיווח ב'בלומברג', נשיא ארצות הברית מוביל את המהלך, והוא אחראי על השליחים מטעם הממשל האמריקאי, כדי שיפתחו את ההסכמים המיושנים שנחתמו לפני יותר מ-30 שנה ב-1985, בנושאי החקלאות, וידונו על פירות כמו תפוחים ואגסים, להם יש חיי מדף ארוכים.

הסחר השנתי היום בין ישראל לארה"ב עומד על כ-30 מיליארד דולר, וסך כל הגירעון הגיע בשנים האחרונות לסכום של 14 מיליארד, הסחר של החקלאות על פי נציגות הסחר האמריקאית עומד על כמיליארד דולר.

מנכ"ל התאחדות החקלאים, אבשלום וילן, שכיהן בעבר כח"כ מטעם מפלגת 'מרצ', מתנגד למהלך של הנשיא טראמפ. לדבריו, הוא לא פוסל הליכה לבג"ץ, ובנוסף הוא וארגונו מאיימים כי כל הרפתנים והחקלאים יבואו להפגין מול משרד ראש הממשלה.

ח"כ שרן השכל (הליכוד) בירכה על היוזמה הצפויה של הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ, ואמרה כי "הורדת חסמים וסחר חופשי יביאו תועלת עצומה לכלל המשק, ובפרט לאזרחי ישראל, יחד עם זאת, המדינה חייבת לתת לחקלאים בארץ את האפשרות לתחרות. ואני אמשיך לקדם את הצעת החוק שלי בנושא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר