הדו"ח קובע:

קו 15 בירושלים הוכתר כקו הגרוע בישראל

ארגון '15 דקות' בדק 7,200 של תלונות שהגיעו אליו מהנוסעים בתחבורה הציבורית. בשתי המקומות הראשונים בדו"ח נמצאים קווים הנוסעים בירושלים (תחבורה ציבורית)

אוטובוס בירושלים (צילום: shutterstock)

ארגון "15 דקות", הוציא דו"ח על מצב התחבורה הציבורית בישראל. מנתוני הדו"ח עולה כי המצב בירושלים הוא בכי רע, וקו 15 בעיר הגיע לראש טבלת התלונות במחצית השנייה של 2018.

קו 480 מירושלים לתל-אביב הגיע למקום השני בתלונות.

הדו"ח כולל 7,200 פניות שהתקבלו, רוב התלונות על צפיפות, אמינות ותדירות. שליש מהתלונות הגיעו על אי ביצוע נסיעות, ו-16% על דילוג האוטובוס בין התחנות.

על קו 15 בבירה, שמחבר בין תלפיות לתחנה המרכזית היו תלונות כי שעות הפעילות של האוטובוס לא אמינות במיוחד ותמיד יש בו עומסים היסטריים, וצפיפות בלתי נסבלת.

על קו 480 שמחבר את תל אביב וירושלים היו תלונות כי יש תורים ארוכים שעולים לאוטובוס, גם בתחנת ארלוזורוב בתל-אביב, וגם בתחנה המרכזית בירושלים, בנוסף, לוחות הזמנים של הקו הם לא מספקות את הביקוש הרב שיש ל-480.

חלק מהפתרונות שהובאו בדו"ח, זה להוסיף נת"צים (נתיבי תחבורה ציבורית), ושמשרד התחבורה יתחיל לאכוף יותר את הבעיות הקיימות היום בתחבורה הציבורית, ובמקביל שיוסיף תקציב גם.

מסקנות נוספות שעלו מהדו"ח כי קיים ליקויים טכניים ברפורמת התעריפים הבינעירוני, ובביטול התשלום לנהג, התהליכים שהחל משרד התחבורה בשנה האחרונה לא הושלמו, וקיים צורך מידי לתקן את הליקויים הללו. מחברי הדו"ח גם דורשים מ'משרד התחבורה' כי יפנה חלק מהתקציב המיועד לסלילת כבישים, לצורף שיפור מערכת האוטובוסים.

מנכ"ל ארגון 15 דקות גיל יעקב אמר כי "הליקויים האלו, מובילים למשבר בתחבורה הציבורית והם הגורמים העיקריים לפקקי הענק בהגעה למוקדי התעסוקה בישראל, הציבור חפץ ביותר בתחבורה ציבורית ראויה, ומהירה, שתסייע לו להגיע ביעילות להגיע למקום עבודתו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר