ההקלטות חושפות

מבוכה: אשכנזי לא רצה את גנץ כרמטכ"ל

היום הוא חלק מהרביעייה המרכיבה את 'כחול לבן', אבל מתברר כי אשכנזי כלל לא רצה את בני גנץ כמחליפו בצבא • ועל מי אשכנזי כי "הכלבים האלה מבינים רק כוח"? (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אשכנזי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

במקום הרביעי ברשימת 'כחול לבן', מוצב הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, המנסה לסייע לעומד בראשות המפלגה, הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, לנצח את הבחירות.

למרבה המבוכה, הערב (שני) חושף עמית סגל בחדשות 12 כי אשכנזי כלל לא רצה לראות את גנץ מחליף אותו בתפקיד, והעדיף למנות את גדי איזנקוט.

בשל חילוקי דעות עם שר הביטחון דאז שסירב להסכים עם אשכנזי, מונה גנץ לתפקיד במועמד מוסכם. בסופו של דבר, איזנקוט מונה לרמטכ"ל אחרי גנץ.

מדובר בחשיפה מתוך תמלולי חקירותיו של אשכנזי, לאחר שלפני כשבוע נחשף החלק הראשון של התמלילים, בהם כינה אשכנזי את גנץ: "החמור הזה".

חוקר המשטרה לאשכנזי: בהמשך אתה אומר לבצלאל טרייבר (סמנכ"ל משרד הביטחון): 'אמרתי ל(אהוד) תשמע: תעשה מה שאתה רוצה, אני לא מוכן. (אם) אני אפתח את הפה זה לא ייגמר טוב. אני אהרוג אותך עד הסוף'. האם זה מה שאמרת בשיחה שלך עם אהוד ברק?

אשכנזי: אני לא זוכר את השיחה הזאת. אני אומר לאהוד ש..אני חושב שהדברים חמורים וזהו. פה זה תיאור יותר נקרא לזה ציורי.

חוקר: אוקיי, אתה ממשיך לדבר עם טרייבר, ואתה אומר לו: 'אני לא אוותר, אני אזיז, כי הכלבים האלה מבינים רק כוח. מה זה כוח? זה מאזן אימה. שמע, אין לי בעיה, אני אתלכלך. ברור לך מי יתלכלך יותר'. אז מה התכוונת כאן? זה מה שאמרת לברק?

אשכנזי: לא, דיברתי עם ברק בצורה מנומסת. אמרתי לו שמגיעות אליי שמועות שמחפשים עליי משרדי חקירות. אמרתי לו שזה לא יעלה על הדעת ושאני לא אוותר. אמרתי לברק, וגם לביבי, שזה ייגמר בסוף בכלא. שמישהו בסוף יילך לכלא עם המעשים האלה.

בהחלטת היועץ המשפטי לממשלה לסגור את התיק נמתחה ביקורת חריפה על מה שהוגדר התנהגות פסולה של אשכנזי, הכוונה בין היתר לרצונו להפיץ מצגת מכפישה על ברק שהסתובבה אז באינטרנט. החוקרים משמיעים לו הקלטה של עצמו דן עם מקורב בהפצתה:

אשכנזי למקורב: תקשיב, יש לך את זה במחשב עכשיו. יש פה (חומר) מאז שהוא היה רמטכ"ל, באסון צאלים, והוא ברח והוא הבריח והוא זה והוא זה, נסיגה וטבח גולדשטיין ועסקים והחתן שלו פה וביזנס שם, שר הביטחון צריך ללכת הביתה. ראיתי את המצגת, חבל על הזמן. תשלח אותה לאבי דובר צה"ל. צריך לשים את זה באיזשהו מקום שאנשים יוסיפו (חומר על ברק). יאללה תתחילו להפיץ. קדימה קדימה.

חוקר: מה זה 'צריך לשים את זה באיזשהו מקום'?

אשכנזי: באיזשהו מקום אני מניח ברשת, לא התכוונתי שיפזר כרוזים במדינת ישראל ויחלק אותם עם מטוס.

חוקר: לשים באינטרנט זה יותר מכרוזים.

אשכנזי: אבל חבר'ה אני לא השקעתי בזה מחשבה, אבל אני לא מכחיש שלא סבלתי כשקראתי את הדבר הזה. אני לא אחראי לזה.

חוקר: אבל אתה דואג שזה יופץ.

הממצאים שהגיעו לחוקרים העלו שאשכנזי לא הסתפק בהוצאת קיטור. הם קוראים לו תמליל מחקירת מקורבו, ראש מועצה בצפון:

חוקר: בני (בן מובחר, מקורב לאשכנזי) נשאל לגבי כל הנושא הזה של איסוף מידע מכפיש על ברק, וזה מה שהוא אומר: 'גבי דיבר איתי על זה תמיד, שאם יש חומר שיעזור לו להוריד את ברק וגלנט ממנו אז שאני אעביר לו. גבי ציפה ממני שאם יש משהו אז שאעביר לו, כדי לתת להם פטיש בראש', סוף ציטוט.

אשכנזי: יכול להיות שזה מה שהוא הבין מזה. בני למיטב זיכרוני לא קיבל ממני משימה, ואני לא קיבלתי מבני חומר. זהו.

חוקר: אז מה זה אומר 'לאסוף תחמושת'?

אשכנז: יכול להיות שהוא הבין לא נכון.

חוקר: אמרת לו שאם יש חומר שיעזור להוריד את ברק.

אשכנזי: אני לא השתמשתי ב"להוריד".

מ"כחול לבן" נמסר בתגובה: "מאות אלפי השיחות של רא"ל גבי אשכנזי והעדויות השונות נבדקו חזור ובדוק על ידי כל גורמי החקירה בצבא, במשטרה ובמבקר המדינה. רשויות אכיפת החוק, פרקליטות המדינה והיועץ המשפטי לממשלה אמרו את דברם. הציבור מאס בהשחרה ובהסתה באמצעות הדלפות פוליטיות מגמתיות וממוחזרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר